شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوشنبه#خودرو#قیمت

افزایش ۴۱ میلیون تومانی یک خودروی چینی / قیمت روز خودروها دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱

افزایش ۴۱ میلیون تومانی یک خودروی چینی / قیمت روز خودروها دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱

فردای اقتصاد: روند صعودی بازار خودرو در معاملات امروز نیز ادامه دارد و شاهد افزایش ۱/۸۵ درصدی میانگین قیمت خودروهای داخلی و چینی هستیم. در این میان، شاخص قیمت خودروهای داخلی با افزایش ۱/۸۳ درصدی حوالی عدد ۱۷۹ قرار دارد و خودروهای چینی نیز حدود ۱/۸۶ درصد گران‌تر شدند. به نظر می‌رسد رشد ادامه‌دار نرخ ارز در کنار چشم‌انداز صعودی انتظارات تورمی موجب شده تا روند افزایشی اغلب خودروها ادامه یابد. نرخ خودرو همگام با دلار حرکت می‌کند، دیگر افزایش یا کاهش عرضه خودرو در بازار بر قیمت‌ها تاثیر چندانی نخواهد داشت.

کورس دلار و خودرو

در میان خودروهای داخلی، رشد خودروی پرتقاضای پراید با وقفه‌ای همراه شد و در محدوده ۳۲۰ میلیون تومان بدون تغییر باقی ماند. قیمت پراید وانت هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، در سطح ۳۰۰ میلیون تومان قرار گرفت. آخرین قیمت کوییک R‌ دستی نیز ۳۹۱ میلیون تومان است که حاکی از رشد ۷ میلیون تومانی قیمت آن است.

قیمت تیبا هاچبک ۱/۹۲ درصد رشد کرد و به ۳۷۱ میلیون تومان رسید. قیمت خودرو ساینا دستی EX هم با افزایش قیمت همراه شد و با رشد ۱/۹ درصدی در قیمت ۳۷۶ میلیون تومان معامله شد.

نرخ خودروی شاهین هم با صعود ۱۲ میلیون تومانی، امروز به ۶۵۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز  ۳۶۶ میلیون تومان معامله شد که نشان از رشد ۱۱ میلیون تومانی آن در یک روز دارد. در این میان، «پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای» خودروی پرطرفدار ایران خودرو امروز هم در بازار ۷۷۳ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و رشدی ۱۴ میلیونی را تجربه کرد.

قیمت پژو پارس سال هم ۱۰ میلیون تومان افزایش داشت و به ۵۶۰ میلیون تومان رسید. قیمت سمند LX  ساده با بیش از دو درصد افزایش به ۵۵۵ میلیون تومان رسید. رانا پلاس هم امروز ۵۴۸ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت خودروهای چینی

خودروهای چینی نیز اغلب رشد قیمت داشتند. به طوری که جک S۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به بیش از ۱۶۱۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت چری تیگو امروز ۳۰ میلیون تومان گران شد و به ۱۷۵۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ نیز با پایداری در مدار صعودی، ۱۶۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ خودروی ام‌وی‌ام X۲۲ (اتوماتیک اسپرت اکسلنت ۱۴۰۰) با صعود ۱/۹۸ درصدی، امروز به ۹۲۶ میلیون تومان رسید. ام‌وی‌ام X۳۳ S (نیوفیس) نیز با رشد ۱۹ میلیون تومانی حوالی ۱۱۲۵ میلیون تومان قیمت خورد.

دست آخر، قیمت دیگنیتی مدل ۱۴۰۰هم امروز (دوشنبه ۸ اسفندماه) ۴۱ میلیون تومان رشد داشته است و ۱۲۴۵میلیون تومان قیمت خورد.