شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارگران#افزایش حقوق#سال آینده

افزایش حقوق سال آینده کارگران فراموش شد؟

افزایش حقوق سال آینده کارگران فراموش شد؟

ایلنا: امروز برخی رسانه‌ها گزارش دادند که قرار است این هفته نشست مزدی شورای‌عالی کار برگزار و در مورد دستمزد سال آینده تصمیم‌گیری شود.

در این رابطه با علی خدایی (عضو کارگری شورای‌عالی کار) تماس گرفتیم؛ خدایی با بیان اینکه هنوز خبری از برگزاری جلسه نیست، گفت: دعوتنامه برای برگزاری جلسه شورای‌عالی کار به‌دست نمایندگان کارگری نرسیده است.

او افزود: دبیر شورا وزیر کار است و بایستی وزارت کار جلسه را هماهنگ و دعوتنامه صادر کند با این حال، تا این لحظه (هشتم اسفند) هیچ دعوتنامه‌ای به‌دست ما نرسیده است.

به گفته علی خدایی، تا اینجا برگزاری نشست‌های مزدی به شدت تاخیر دارد؛ دولت در برگزاری نشست اهمال می‌کند و گویا می‌خواهد کار را به روزهای آخر سال موکول کند.

نماینده کارگران برای چندمین بار تاکید می‌کند: ملاک گروه کارگری برای مذاکرات مزدی، سبد معیشت است و هر زمان مذاکرات آغاز شود، باید براساس نرخ سبد معیشت در مورد دستمزد ۱۴۰۲ تصمیم‌گیری شود؛ هرچقدر کار را عقب بیاندازند بازهم گروه کارگری از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.

با این حساب، اخبار رسانه‌ها در مورد برگزاری نشست شورای‌عالی کار در هفته جاری صحت ندارد؛ لااقل تا این لحظه گروه کارگری هیچ اطلاعی از چنین نشستی ندارند.