شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#انرژی اتمی

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه:

توافق آژانس انرژی اتمی با ایران نزدیک است

تعداد معدودی از کشورهای اروپایی در ارتباط با اغتشاشات اخیر در ایران محاسبات غلط داشتند

وزیر امور خارجه کشورمان در اولین دیدارهای دوجانبه با محوریت برجام، با وزیر خارجه فنلاند دیدار کرد.

توافق آژانس انرژی اتمی با ایران نزدیک است
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۸ ۱۵:۵۰:۰۶
اعتمادآنلاین |

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در اولین دیدار دوجانبه در چارچوب سفر به ژنو، صبح امروز با "پکا هاویستو" وزیر خارجه فنلاند دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، بر حمایت ایران از توقف جنگ در اوکراین و بازگشت به گفت‌وگو تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به سفر اخیر معاون آقای مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران و گفتگوهای خوب انجام شده، از توافق برای سفر آقای گروسی به تهران در آینده نزدیک خبر داد و اظهار امیدواری کرد که در صورت پرهیز از اعمال فشارهای سیاسی بر آژانس، پیشرفت های خوبی در خصوص مسائل فنی حاصل شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با انتقاد از رویکرد غیرسازنده و محاسبات غلط تعداد معدودی از کشورهای اروپایی در ارتباط با اغتشاشات اخیر در ایران، اقدامات توام با حسن نیت ایران در ارتباط با برخی اتباع اروپائی نقش آفرین در اغتشاشات اخیر ایران را به اطلاع طرف فنلاندی رساند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد برای افراد اروپایی که در چارچوب قوانین در ایران هستند و یا سفر می کنند، هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به شرایط عادی کشورمان، عفو عمومی مقام معظم رهبری در ارتباط با عوامل ذی نقش در اغتشاشات اخیر را به اطلاع طرف فنلاندی رساند.

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این دیدار با اشاره روابط خوب سیاسی میان دو کشور، از استمرار تماس‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه میان مقامات دو کشور و وزیر امور خارجه کشورمان اظهار خرسندی کرد.

وی با اشاره‌ به اهمیت مسئله اوکراین برای اروپا و امنیت این قاره، مواضع و نیز اطلاعات مطرح شده از سوی وزیر خارجه کشورمان در خصوص اوکراین و خاصه مسئله پهپادها را مهم دانست و از آن تشکر کرد و افزود من در این زمینه با وزیر خارجه اوکراین صحبت می کنم.