شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#خام#برنت#افزایش#داشت

نفت خام برنت افزایش داشت

قیمت نفت با پیش بینی نشانه‌های بیشتر از بهبود اوضاع اقتصادی چین، تغییر محدودی داشت.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، روز دوشنبه قیمت نفت با وجود نگرانی‌های مستمر از تورم بالا و افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در محدوده اندکی حفظ شد، در حالی که معامله‌گران منتظر نشانه‌های بیشتر تقاضا از قرائت‌های کلیدی اقتصاد چین در این هفته بودند. بررسی شاخص پی ام آی، برای ماه فوریه در روز چهارشنبه انجام می‌شود. شاخص‌های ماه ژانویه، بهبود اقتصادی با حدی از نوسان در بزرگ‌ترین کشور واردکننده نفت خام جهان را نشان داد در حالی که اوایل سال جاری اکثر اقدامات مقابله با کووید را کاهش داد.

پیش بینی می‌شود که داده‌های روز چهارشنبه نشان دهد که بخش تولید در ماه فوریه در محدوده کوچکی باقی مانده است. این بخش از سه سال قرنطینه کووید بیشترین ضربه را خورده و با کاهش تقاضای خارجی مواجه است. معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۱ درصد افزایش به ۸۲.۹۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت تا ساعت ۵:۲۰ به وقت تهران با ۰.۲ درصد افزایش به ۷۶.۴۵ دلار در هر بشکه رسید. در حالی که پیش‌بینی می‌شود بهبود وضعیت در چین، تقاضای جهانی نفت خام را به بالاترین حد در سال جاری برساند، با توجه به اینکه این کشور همچنان با موارد ابتلای بالای COVID-۱۹ دست و پنجه نرم می‌کند، وضعیت بازار‌ها نسبت به زمان بهبودی نامشخص شده‌اند.

تورم و تولید ضعیف نیز تردید‌هایی را در مورد احیای فوری در چین ایجاد کرده است. نشانه‌های نوسان در تقاضا، همراه با نگرانی از افزایش نرخ بهره و کند شدن رشد اقتصادی باعث شد تا قیمت نفت در سال جاری کاهش یابد. بزرگ‌ترین منبع نگرانی بازار، دلار قوی و سیاست تندروی فدرال رزرو جبوده که به دنبال تورم بیش از انتظار ایالات متحده بود. مطالعه در مورد شاخص هزینه‌های مصرف شخصی برای ماه ژانویه این گمان را تقویت کرد. تمرکز این هفته روی داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده که قرار است در روز جمعه ارائه شود، انتظار می‌رود انعطاف پذیری در بازار کار را نشان دهد.

ارزش دلار در روز دوشنبه در برابر سایر ارز‌ها نزدیک به بالاترین حد در دو ماه گذشته ثابت ماند. بازار نگران این است که افزایش نرخ بهره می‌تواند فعالیت اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد و تقاضای نفت خام را در سراسر جهان کند نماید. مجموعه‌ای از ذخایر هفتگی ایالات متحده نیز نگرانی‌هایی را در مورد کند شدن تقاضا در بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان ایجاد کرده است. با این حال، چشم انداز کاهش عرضه جهانی از قیمت‌های نفت خام در جلسات اخیر حمایت کرد. گزارش‌رسانه‌ها حاکی از آن است که کاهش عرضه برنامه‌ریزی شده روسیه بیشتر از آنچه در ابتدا اعلام شده بود خواهد بود، در حالی که سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان با محدودیت‌های قیمتی غرب در صادرات نفت خام خود کنار می‌آید.