شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#اتمی

استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در بوسان/ زنگ هشدار برای کره شمالی به صدا درآمد

زیردریایی ۶۰۰۰ تنی آمریکا در پایگاه دریایی در شهر بندری «بوسان» پهلو گرفت.
استقرار زیردریایی اتمی آمریکا در بوسان/ زنگ هشدار برای کره شمالی به صدا درآمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع رسانه‌ای روز یکشنبه اعلام کردند که ناوگان اقیانوس آرام آمریکا یک فروند زیردریایی اتمی خود را برای یک ماموریت برنامه‌ریزی ‌شده  و  نمایش قدرت و هشدار به کره شمالی به کره جنوبی اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» زیردریایی ۶۰۰۰ تنی تهاجمی کلاس «لس آنجلس یو‌اس‌اس اسپرینگفیلد» در پایگاه دریایی در شهر بندری «بوسان» پهلو گرفت. زمان ورود این زیردریایی به‌دلایل امنیتی افشا نشده است.  

ناو یو‌اس اس اسپرینگفیلد که در گوام مستقر است، به طور معمول در منطقه عملیاتی ناوگان هفتم آمریکا ماموریت امنیتی دریایی و حمایت از منافع امنیت ملی این کشور را انجام می‌دهد. ناوگان اقیانوس آرام آمریکا تصاویری منتشر کرد که خدمه نیروی دریایی کره جنوبی از ورود این زیردریایی اتمی استقبال کردند.

کره شمالی ضمن هشدار به ایالات متحده آمریکا بارها اعلام کرده تا زمانیکه این کشور به سیاست‌های خصمانه در قبال پیونگ‌یانگ ادامه دهد، این کشور به گفت‌وگو با واشنگتن هیچ‌گونه علاقه‌ای ندارد و هشدار داده که هرگونه اقدام نظامی آمریکا را بر اساس اصل «اتم به اتم» پاسخ خواهند داد.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه نوشت، افشای کم‌سابقه استقرار این زیردریایی در کره جنوبی ارسال هشدار جدی به کره شمالی پس از تحرکات موشکی اخیر این کشور است. کره شمالی به شدت به استقرار نظامی آمریکا در شبه جزیره کره و رزمایش‌های مشترک با  متحدانش معترض است.

این گزارش حاکیست، به دنبال اعلام کره شمالی مبنی بر آزمایش موشک بالستیک قاره پیما، ایالات متحده یکشنبه گذشته بمب افکن‌های فراصوت دوربرد خود با قابلیت حمل بمب اتمی را برای تمرین مشترک با جنگنده‌های کره جنوبی به پرواز درآورد.

 رئیس ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که ایالات متحده بمب‌افکن‌های «بی-۱» را برای آموزش با جنگنده‌های کره جنوبی به شبه جزیره کره فرستاده است. در این بیانیه بر تعهد امنیتی «مستحکم» آمریکا به کره جنوبی تاکید شده است