شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#بازارهای جهانی#بازارهای مالی

خطر جدید در کمین بازار کامودیتی

خطر جدید در کمین بازار کامودیتی

فردای اقتصاد: بازارهای جهانی در این روزها به شدت داده محور شده و حساسیت آن‌ها نسبت به داده‌ها افزایش یافته است. در اوایل فوریه و با صحبت‌های پاول مبنی بر مهار تورم، خوش‌بینی‌ها بازارهای سهام نسبت به کاهش سیاست‌های انقباضی افزایش یافت اما انتشار تورم خرج کرد خانوار آمریکا که در روز جمعه منتشر شد و روند افزایشی را گزارش می‌کرد به یکباره جهت بازارهای سهام را تغییر داد. در حالی که یک ماه پیش انتظار مبنی بر ثبات نرخ بهره بود اما به نظر می‌رسد با انتشار این داده امکان افزایش نرخ بهره افزایش یافته است و این قضیه باعث شد که شاخص دلار مجددا تقویت شده و بازارهای سهام تحت فشار قرار بگیرند.

در بازار کامودیتی‌ها نیز، شرایط مس نسبت به روی مناسب‌تر دنبال می‌شود هرچند که هردو در مدار نزولی قرار دارند، اما در مقابل نفت همچنان در مسیر صعودی به مسیر خود ادامه می‌دهد که این موضوع حاکی از ترس و نگرانی بازارها نسبت به بحران روسیه و اوکراین است. از سوی دیگر زمزمه‌های قرار گرفتن چین در کنار روسیه و احتمال فشار جهانی علیه این کشور شرایط را برای بازارهای جهانی پیچیده‌تر خواهد کرد.

در برنامه زنگ پایان همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل، به بررسی بازارهای جهانی در هفته گذشته پرداختیم.