شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

هر ۳ جام فوتبال ایران متعلق به پرسپولیس است

مرتضی کرمانی مقدم ستاره اسبق پرسپولیس معتقد است سرمربی این تیم جدال شطرنج گونه‌ای را از سرمربی پرتغالی سپاهان اصفهان برده است.

هر ۳ جام فوتبال ایران متعلق به پرسپولیس است

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

شاگردان یحیی گل محمدی در ورزشگاه نقش جهان در حالی با ۴ گل سپاهان را شکست داده و از جام حذفی کنار گذاشتند که روی نیمکت دو تیم مربیان ایرانی و پرتغالی نشسته بودند.

چند روز پس از پایان ال کلاسیکوی فوتبال ایران، مرتضی کرمانی مقدم در اظهار نظری جالب به خبرورزشی گفت: در این چند روز بارها در خصوص پیروزی تیم پرسپولیس برابر سپاهان در اصفهان صحبت شده اما کمتر کسی گفته است که روی نیمکت دو تیم چه مربیانی نشسته اند؟ روی نیمکت پرسپولیس یحیی گل محمدی یک مربی ایرانی بود و آن طرف یک مربی پرتغالی که دستیار ژوزه مورینیو سرمربی مشهور فوتبال دنیا با کلی تبلیغات به ایران آمده است.

وی ادامه داد: شاید حواس هیچ کسی نبوده اما یحیی گل محمدی توانست سرمربی گرانقیمت و پرتغالی سپاهان اصفهان را آچمز کرد. پرسپولیس در این دیدار ۴ مرتبه از حریف جلو افتاد که سپاهانی‌ها فقط دو مرتبه توانستند به بازی برگردند و یحیی گل محمدی بسیار با برنامه بازی کرد. شما چیدمان خط میانی و حمله پرسپولیس را نگاه کنید متوجه می‌شوید یحیی گل محمدی سعی کرد با پرس شدید در زمین سپاهان، جلوی بازیسازی و نفوذهای مدافعان کناری حریف را بگیرد و موفق هم نشان داد. از طرفی با تله پرس‌هایی که بازیکنان پرسپولیس گذاشتند توانستند بارها در زمین حریف توپ گیری کرده روی دروازه سپاهان خطرساز شوند و در نهایت هم با شایستگی این تیم قدرتمند را شکست بدهند.

کرمانی مقدم اضافه کرد: خواهش من از آقایان مسئول در فوتبال ایران، این است که مربیان ایرانی را هم ببینند و فقط برای خارجی‌ها نوشابه باز نکنند. شما در لیگ قهرمانان آسیا هم دیدید تیم جواد نکونام و در ادامه حمید رجبی چه نمایشی برابر الهلال پرمهره ارائه داد. مربی ایرانی اگر توجه و فرصت داشته باشد می‌تواند دست به کارهای بزرگ بزند. حالا اگر به جای رجبی یا یحیی گل محمدی یک سرمربی خارجی این طوری بازی کرده بود همه برایش سرودست می‌شکستند. همه از عملکرد سرمربی خارجی تعریف و تمجید می‌کردند اما الان کمتر کسی به این موضوع اشاره کرده است. امروز من می‌خواستم به نوعی به یحیی گل محمدی و مربیان ایرانی ادای دین کنم که می‌دانم با چه تلاش و زحمتی تیم خود را آماده می‌کنند.

کرمانی مقدم در ادامه ضمن اشاره به مصاحبه اخیر افشین پیروانی خاطرنشان کرد: من واقعا سر در نمی‌آورم که چرا حساب باشگاه بزرگ پرسپولیس مسدود شده است؟ پرسپولیس تیم بزرگی است اما کمتر کسی به آن توجه دارد. شما اگر دقت کرده باشید می‌بینید رقابت نابرابری بین پرسپولیس با تیم‌های صنعتی وجود دارد. من شنیدم برخی تیم‌های صنعتی به بازیکنان ملی پوش پیشنهاد ۴۰ میلیارد تومانی داده اند در حالی که حساب باشگاه پرسپولیس بسته است. من مصاحبه دوست خوبم افشین پیروانی را خواندم و واقعا متأسف شدم. امیدوارم این مشکل هر چه زودتر مرتفع شود تا پرسپولیس با آرامش به کار خودش ادامه دهد.

ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ تأکید می‌کند: یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در اصفهان به آرامش یحیی گل محمدی بر می‌گشت. سرمربی پرسپولیس آرامش داشت و به تیمش هم آرامش داد تا یک اتفاق بزرگ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان رقم بخورد. خود یحیی هم متوجه شده است که تیمش و خودش به آرامش نیاز دارند و با همین سیاست کمک کرد پرسپولیس یکی از زیباترین و در عین حال مهم ترین بازی‌هایش را به نمایش گذاشته و با پیروزی به پایان برساند. امیدوارم هم یحیی گل محمدی در ادامه مسابقات لیگ برتر آرامش خودش را حفظ کند و هم مدیران باشگاه پرسپولیس این شرایط را برای سرمربی خود ایجاد کنند. پرسپولیس با نمایشی که جلوی سپاهان ارائه داد به راحتی هم قهرمان جام حذفی می‌شود، هم لیگ برتر و هم البته سوپرجام!