شهر خبر

قیمت پراید از ابتدای سال دو برابر شد / قیمت روز خودروها یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱

قیمت پراید از ابتدای سال دو برابر شد / قیمت روز خودروها یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱

فردای اقتصاد: همگام با سقف‌شکنی دلار روند صعودی بازار خودرو نیز در معاملات امروز ادامه یافت و شاهد افزایش ۱/۸۷ درصدی میانگین قیمت خودروهای داخلی و چینی بودیم. در این میان، شاخص قیمت خودروهای داخلی افزایش ۱/۸۶ درصدی داشت و خودروهای چینی نیز حدود ۱/۸۷ درصد گران‌تر شدند. به نظر می‌رسد رشد ادامه‌دار نرخ ارز در کنار چشم‌انداز صعودی انتظارات تورمی موجب شده تا قیمت بسیاری از این خودروها به ارقام بی‌سابقه‌ای برسد. این در حالی است که ابهامات موجود در خصوص واردات خودرو هم دلیلی برای ادامه‌دار شدن رشد قیمت‎ها در این بازار شد.

در میان خودروهای داخلی، خودروی پرتقاضای پراید با رشد ۵ میلیون تومانی در محدوده ۳۲۰ میلیون تومان معامله شد. قیمت پراید وانت هم با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، در سطح ۲۹۵ میلیون تومان قرار گرفت. آخرین قیمت کوییک R‌ دستی نیز ۳۸۴ میلیون تومان است که حاکی از رشد ۷ میلیون تومانی قیمت آن است.

قیمت تیبا هاچبک ۱/۹۶ درصد رشد کرد و به ۳۶۴ میلیون تومان رسید. قیمت خودرو ساینا دستی EX هم با افزایش قیمت همراه شد و با رشد ۱/۹۳ درصدی در قیمت ۳۶۹ میلیون تومان معامله شد.

خودروی شاهین هم با افزایش قیمت ۱۳ میلیون تومانی، امروز به ۶۳۸ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز  ۵۵۵ میلیون تومان معامله شد که نشان از رشد ۱۰ میلیون تومانی آن در یک روز دارد.

قیمت پژو پارس سال امروز ۱۰ میلیون تومان افزایش داشت و به ۵۵۰ میلیون تومان رسید. در ادامه قیمت سمند LX ساده با ۱/۸۷ درصد افزایش به ۵۴۵ میلیون تومان رسید. رانا پلاس هم امروز ۵۳۸ میلیون تومان قیمت خورد.

خودروهای چینی نیز همگی با افزایش قیمت در روز جاری همراه شدند. به طوری که جک S۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به بیش از ۱۵۸۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت چری تیگو امروز ۳۰ میلیون تومان گران شد و به ۱۷۲۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ نیز با پایداری در مدار صعودی، ۱۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ خودروی ام‌وی‌ام X۲۲ (اتوماتیک اسپرت اکسلنت ۱۴۰۰) با صعود ۱/۱۲ درصدی، امروز به ۹۰۰ میلیون تومان رسید. ام‌وی‌ام X۳۳ S (نیوفیس) نیز با رشد ۲۱ میلیون تومانی حوالی ۱۱۰۶میلیون تومان قیمت خورد.

دست آخر، قیمت دیگنیتی مدل ۱۴۰۰ هم امروز (یکشنبه ۷ اسفندماه) ۴۰ میلیون تومان رشد داشته است و ۲۱۰۴ میلیون تومان قیمت خورد.