شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایتالیا#غرق شدن#مهاجران#ساحلی#کشتی

پیدا شدن ۲۷ جسد در ساحل ایتالیا

پیدا شدن ۲۷ جسد در ساحل ایتالیا

اجساد ۲۷ نفر در منطقه ساحلی «کالابریا» در نتیجه غرق شدن یک کشتی که احتمال می‌رود حامل مهاجران بوده، پیدا شده است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که طی سال‌های گذشته سیل مهاجران از غرب آسیا و آفریقا به اروپا بحرانی بزرگ ایجاد کرده است، کشف اجساد ۲۷ نفر در سواحل جنوبی ایتالیا خبرساز شده است.

خبرگزاری «آنسا» و دیگر رسانه‌های ایتالیایی روز یکشنبه خبر دادند که ۲۷ جسد در ساحلی در جنوب ایتالیا پس از غرق شدن یک کشتی در سواحل شرقی کالابریا پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، احتمال می‌رود که این کشتی حامل مهاجران غیرقانونی باشد و آنها می‌خواستند خودشان را به اروپا برسانند.

رسانه‌های ایتالیایی جزئیات بیشتری درباره پیدا شدن اجساد در ساحل کالابریای ایتالیا منتشر نکرده‌اند.

وضعیت ناگوار مهاجران و جان باختن تعداد بسیاری از آنها حین تلاش برای رسیدن به اروپا، بارها خبرساز شده و حتی «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در این باره صحبت کرده بود.

رهبر کاتولیک‌های جهان، خرداد ماه ۱۴۰۰ طی یک سخنرانی درباره شمار بالای مرگ و میر مهاجران با قایق‌های کوچک و غیر ایمن حرف زد و دریای مدیترانه را «بزرگ‌ترین قبرستان اروپا» خوانده بود.

تلاش مهاجران کشورهای جنگ زده و فقیر از شمال آفریقا و منطقه غرب آسیا طی سال‌های اخیر برای رسیدن به کشورهای اروپایی و به ویژه ایتالیا، باعث ایجاد بحران مهاجران شده است. استفاده مهاجران از قایق‌های کوچک بارها باعث فوت شمار زیادی شده است.

منبع: فارس