شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحدهای تولیدی#مالیات#دولت#دولت سیزدهم

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ در مجلس؛

مالیات واحدهای تولیدی سال آینده ۷ درصد کاهش می‌یابد

مالیات واحدهای تولیدی سال آینده ۷ درصد کاهش می‌یابد

نرخ مالیات واحدهای تولیدی با هدف رونق تولید، در سال آینده هفت درصد کاهش می یابد و به این ترتیب دولت سیزدهم برای دومین سال متوالی نرخ مالیات این قشر را کاهش داده است.

به گزارش مشرق، در جلسه علنی نوبت صبح روز یکشنبه صحن علنی مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی بخش درآمدی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ بندهای (ق)، (ش) و (ت) تبصره (۶) این لایحه که به درآمدهای مالیاتی دولت اختصاص دارد، مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

اخذ عوارض ۱۰ درصدی از عرضه کنندگان بازی‌های رایانه‌ای خارجی

بر اساس بند (ق) تبصره ۶، ‌سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و پیشانه بازی (کنسول) عوارضی معادل د۱۰ درصد قیمت فروش را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

طبق بند (ش) نیز به‌منظور تسریع و تسهیل رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی، اختیار سازمان امور مالیاتی در تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم ‌درخصوص معافیت مؤدیان از انجام بخشی از تکالیف قانون مذکور از قبیل نگهداری اسناد و مدارک و ارائه اظهارنامه مالیاتی، به حداکثر «صد برابر» میزان معافیت موضوع ماده (۸۴) قانون مالیات‌های مستقیم افزایش می‌یابد.

کاهش هفت درصدی مالیات تولیدکنندگان

همچنین بر اساس بند (ت) تبصره (۶)، در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه‌های ذی‌ربط در فعالیت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۱ معادل هفت واحد درصد کاهش می یابد. این بخشودگی علاوه بر سایر معافیت‌ها و بخشودگی‌ها و مشوق‌های قانونی اشخاص مذکور می‌باشد.