شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان#افغانستان#کنسولگری

چهارمین پناهجوی افغان در زندان کراچی پاکستان درگذشت

چهارمین پناهجوی افغان در زندان کراچی پاکستان درگذشت

کنسولگری افغانستان در شهر «کراچی» مرگ چهارمین پناهجوی افغان را در یکی از زندان‌های این شهر تأیید کرد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم،کنسولگری افغانستان در کراچی پاکستان ضمن تاکید به اجازه درمان زندانیان افغان اعلام کرد چهارمین پناهجوی افغان در زندان این کشور در گذشته است.

پس از «تاج محمد»، «عبدالخلیل» و «ولی خان»، «فیض محمد» چهارمین پناهجوی افغان است که پس از زندانی شدن در شهر کراچی پاکستان، جان باخته است.

«منزه کاکر» وکیل پناهجویان افغان در کراچی اظهارداشت فیض محمد در 22 فوریه جان باخته، اما خبر مرگش دیرهنگام اعلام شده است.

وی افزود این پناهجوی افغان به دلیل نبود خدمات درمانی در زندان کراچی جان باخته است.

کاکر به رسانه‌ها گفته است: «در حال حاضر 800 پناهجوی افغان شامل زنان و کودکان در زندان‌های کراچی حضور دارند.

این پناهجوی افغان که به عنوان همراه بیمار به پاکستان رفته بود توسط پلیس بازداشت و تا زمان مرگش در زندان حضور داشت.

وکیل پناهجویان افغان در کراچی گفت بیشتر زندانیان در ایالت سند، افغان‌هایی هستند که برای درمان به پاکستان رفته‌اند اما به زندان فرستاده شدند در حالی که بیمار هستند.

«سید عبدالجبار تخاری» کنسول حکومت کنونی افغانستان در کراچی گفت: «حکومت پاکستان باید با بیماران افغان همکاری کند و به آن‌ها اجازه دهد که مداوا شوند، این‌که افغان‌ها را به زندان می‌اندازند، با آن‌ها بی‌رحمانه رفتار می‌کنند و آن‌ها در زندان می‌میرند جای افسوس دارد و این کار سبب رنجش مردم افغانستان می‌شود».

هرچند حکومت کنونی افغانستان اعلام کرده است در نتیجه تلاش‌ها صدها تن از زندانیان آزاد شده‌اند اما منزه کاکر وکیل مدافع پناهجویان افغان ادعا می‌کند که بسیاری از زندانیان دوران حبس خود را به پایان رسانده بودند سپس آزاد شدند.

انتهای پیام/