شهر خبر

جزئیات گزارش «معاون ضدجاسوسی» وزارت اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی مجلس

جزئیات گزارش «معاون ضدجاسوسی» وزارت اطلاعات به کمیسیون امنیت ملی مجلس

تتتتسنیم نوشت: معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات درباره اقدامات در مقابله با سرویس‌های اطلاعاتی توضیحاتی ارائه کرد.

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظهر امروز، معاون ضدجاسوسی وزارت اطلاعات با حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گزارشی از اقدامات اخیر و اشراف این معاونت در مقابله با برنامه‌های سرویس‌های اطلاعاتی حریف، از جمله صهیونیست‌ها ارائه کرد.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده، سرویس‌های اطلاعاتی دشمن، تلاش‌های متعددی در کسب اطلاع، نفوذ و خرابکاری در مراکز حساس و مهم کشور داشته‌اند که عمده این موارد با هوشیاری نهادهای امنیتی کشورمان بی‌اثر شده است و در موارد خاصی در طراحی‌های فریب اطلاعاتی جمهوری اسلامی گرفتار شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: براساس گفته‌های مقامات معاونت ضدجاسوسی، ضربه به صنایع نظامی، نفوذ در مراودات اقتصادی به‌منظور ایجاد بحران و سازماندهی آشوبگران از جمله برنامه‌های سرویس‌های متخاصم بوده که وزارت اطلاعات در حال مقابله با آن‌هاست.

عمویی تصریح کرد: در این جلسه نمایندگان ضمن طرح سوالاتی درباره گزارش ارائه شده و تقدیر از موارد خنثی‌شده از اقدامات دشمن، بر هوشیاری کامل نیروهای امنیتی در جنگ اطلاعاتی تاکید کردند. حاضران در جلسه، حافظان اصلی امنیت کشور را مردم دانستند و بر تقویت رویکرد «امنیت مردم‌پایه» تاکید کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت: اعضای کمیسیون خواستار تبیین برنامه‌های دشمن و اقدامات وزارت اطلاعات به نحو مقتضی به افکار عمومی شدند.

۲۱۲۲۰