شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#صندوق بین‌المللی پول#حوزه

توصیه صندوق بین المللی پول به کشورها درباره بیت کوین

صندوق بین‌المللی پول پیشنهاد کرد که ممنوعیت‌های صریح، بهترین گزینه برای محدود کردن خطرات حوزه رمزارز نیست، اما نباید حذف شود.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، براساس بیانیه هیئت اجرایی صندوق که روز پنجشنبه منتشر شد، صندوق بین المللی پول (IMF) بر این باور است که دارایی‌های رمزارز نباید به ارز رسمی یا وضعیت مناقصه قانونی اعطا شود. در این بیانیه بحث و گفتگو در مورد برنامه اقدام نه مرحله‌ای صندوق برای چگونگی مواجهه با دارایی‌های رمزارز، با عنوان عناصر سیاست‌های مؤثر برای دارایی‌های رمز ارز، که در اوایل ماه جاری برگزار شد، خلاصه شده است.

 

دراین مقاله، به کشور‌های عضو صندوق بین المللی پول در مورد پاسخ سیاسی مناسب به دارایی‌های رمزارز سفارش شده است. براساس این بیانیه، توصیه اصلی این صندوق، محافظت از حاکمیت پولی و ثبات با تقویت چارچوب‌های سیاست پولی و عدم اعطای دارایی‌های رمزارز یا وضعیت مناقصه قانونی است.


هیئت مدیره صندوق خاطرنشان کرد که پذیرش دارایی‌های رمزارز می‌تواند اثربخشی سیاست پولی را تضعیف کند، اقدامات مدیریت جریان سرمایه را دور بزند و خطرات مالی را تشدید کند؛ بنابراین صندوق بین المللی پول از کشور‌ها خواست که بر پذیرش قوانین مالیاتی و قوانین تنظیم کننده دارایی‌های رمزارز، تمرکز کنند و خاطرنشان کرد که عدم انجام این کار با توجه به آشوب‌های اخیر مبادلات رمزارز، غیرقابل تحمل است. مدیران موافقت کردند که ممنوعیت‌های سختگیرانه گزینه اول انتخابی نیست، اما این محدودیت‌های هدفمند می‌تواند برای محدود کردن خطرات رمزارز اعمال شود.

با این حال، چند مدیر گمان کردند که ممنوعیت‌های صریح را نباید حذف کرد، افزایش پذیرش دارایی‌های رمزارز در برخی از کشورها، ماهیت نامحدود دارایی‌های رمزارز و تامین کنندگان آن و همچنین افزایش ارتباط‌های متقابل با سیستم مالی، نیاز به یک پاسخ جامع، سازگار و هماهنگ را برانگیخته است.

 

سال گذشته، با وجود ورشکستگی‌های این بخش، نزدیک به ۱.۴ تریلیون دلار از بازار رمزارز پاک شد. این بحران با فروپاشی FTX، دومین صرافی بزرگ رمزارز جهان در زمان ورشکستگی خود شکل گرفت. بیت کوین، بزرگ‌ترین رمزارز جهان با سرمایه گذاری، به تدریج در هفته‌های اخیر ضرر‌های سال گذشته را جبران کرده، اما بسیار پایین‌تر از حد ۶۹ هزار دلار است. ارزش توکن‌های کوچک‌تر رمزارز، پیرو حرکت قیمت بیت کوین هستند.