شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوخت#قاچاق#هرمزگان#جزیره#دادگستری

کشف محموله ۱۴۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در قشم

کشف محموله ۱۴۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در قشم

ایرنا: به نقل از دادگستری استان هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار کرد: این مقدار سوخت قاچاق در نتیجه اقدامات اطلاعاتی و گشت‌ زنی‌های ماموران دریابانی با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی قشم در آب‌های این جزیره کشف شد.

وی با بیان اینکه قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از سه محفظه پلاستیکی موسوم به «مشک ماری»، این میزان سوخت قاچاق را از ساحل به شناورهای تندرو منتقل کنند، افزود: به دستور مقام قضایی، ماموران مشک‌های یادشده را از بستر دریا بیرون کشیده‌اند که در نتیجه آن مسیر انتقال سوخت قاچاق قطع شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ارزش تقریبی سوخت مکشوفه از این مشک‌ها را بیش از ۴۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بنابر گزارش ضابطان، تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری عوامل نگهداری این حجم از سوخت قاچاق ادامه دارد و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

۱۴۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های جزیره قشم کشف شد

قهرمانی تاکید کرد: سوخت‌های کشف شده طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و وارد چرخه توزیع قانونی می‌شوند.

وی با اشاره به آثار و پیامدهای سو قاچاق سوخت بر وضعیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی استان هرمزگان، تصریح کرد: دستگاه قضایی با هدف جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی و صیانت از اقتصاد کشور، اجازه هیچ گونه فعالیت سود جویانه و غیرقانونی در این خصوص را نخواهد داد.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج‌فارس شناخته می‌شود.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه است.