شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال
فرمانده کل ارتش عنوان کرد؛

دشمن به دنبال شکستن استقلال و عزت کشورهای مستقل است

فرمانده کل ارتش گفت: نظام سلطه کشورها و ملت‌ها را سرسپرده، گوش به فرمان و تابع خود می‌خواهد و استقلال و عزت یک ملت و یک کشور را بر نمی‌تابد.
دشمن به دنبال شکستن استقلال و عزت کشورهای مستقل است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، گفت: فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در روز ۱۹ بهمن، روز نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانات بسیار مهمی فرمودند که هر یک از آن جمله‌ها، عبارات و واژه‌ها نیاز به جلسات تبیین و تشریح دارد.

وی در مراسم دوره هشتم دکتری حرفه‌ای عالی جنگ و دوره سی و دوم کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: معظم‌ له در یک جا فرمودند؛ مردم و مسئولین قدر شما را می‌دانند و خودتان هم قدر خودتان را بدانید.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: یکی از وجوه قدر تخود را دانستن این است که بدانیم از کجا آمده‌ایم، کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم و در واقع امروز در کجای تاریخ و در کجای جغرافیا ایستاده‌ایم.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به مشخصه‌های نقطه استقرار امروز جمهوری اسلامی ایران، گفت: یکی از مشخصه‌ها تهدیدات نظام سلطه است، خوی استکباری؛ تمامیت‌خواه، متجاوز و مبتنی بر تحقیر و ذلت ملت‌هاست، نظام سلطه کشورها و ملت‌ها را سرسپرده، گوش به فرمان و تابع خود می‌خواهد و استقلال و عزت یک ملت و یک کشور را بر نمی‌تابد، لذا با تمام مؤلفه‌های قدرت خود در یک جنگ ترکیبی برای شکستن استقلال و عزت کشور و به زانو درآوردن آن نظامی که می‌خواهد خود برای خود تصمیم بگیرد اقدام می‌کند.

فرمانده کل ارتش مشخصه دیگر را تغییرات و سرعت رشد علم و فناوری دانست و افزود: در دنیای امروز متفاوت با گذشته حتی نه چندان دور، هر روز ما شاهد یک تغییر جدید، یک کشف جدید، یک پیشرفت جدید و یک انقلاب در حوزه‌های گوناگون علم و فناوری هستیم که عرصه نظامی هم تحت تأثیر آن است.

سرلشکر موسوی اظهار داشت: مشخصه سوم راه روشن ترسیم شده برای ادامه حرکت انقلاب اسلامی، در بیانیه گام دوم است. انقلاب اسلامی به حرکت خود ادامه می‌دهد تا به ساخت تمدن جدید اسلامی و زمینه سازی برای ظهور برسد.

فرمانده کل ارتش گفت: دیگر مشخصه ظرفیت‌های کم نظیر کشور و عزم اراده ملی بر حرکت در مسیر تعیین شده، تا وصول به آرمان و اهداف انقلاب اسلامی است که جلوه‌ای از این از عزم و اراده ملی را در راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد بودیم.

سرلشکر موسوی اظهار داشت: شما به عنوان فرماندهان و مدیران رده‌های میانی و بالای ارتش جمهوری اسلامی ایران در چنین نقطه‌ای استقرار دارید؛ درگیر با تهدیدات ترکیبی دشمن با همراهی کامل مافیای رسانه‌ای، متوکل به خداوند بزرگ، متکی بر عزم و اراده یک ملت بزرگ و ظرفیت‌های کم نظیر کشور با بهره‌برداری کامل از علم و فناوری، در مسیر روشن بیانیه گام دوم برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: قدر خود را بدانید، یعنی در این جایگاه ویژه، هیچ چالش، مانع یا مشکلی نتواند شما را نَه متوقف، نَه کُند و نَه منحرف سازد.

سرلشکر موسوی در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: برای همه شما آرزوی عزت، سرافرازی و موفقیت دارم و بار دیگر به شما و خانواده‌های محترم‌تان تبریک عرض می‌کنم.