شهر خبر

توجه به ترویج پیام‌های قرآنی در سرلوحه برنامه های وزارت فرهنگ قرار دارد

توجه به ترویج پیام‌های قرآنی در سرلوحه برنامه های وزارت فرهنگ قرار دارد

اسماعیلی به برنامه های وزارت فرهنگ مبنی بر توسعه نمایشگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت:کمتر از یک ماه دیگر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز می‌شود و قرار است در این دوره از نمایشگاه نزدیک به ۵۰ درصد از لحاظ حجم، میزان محتوا و تنوع نسبت به سال گذشته رشد و پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن شامگاه چهارشنبه سوم اسفندماه با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از شرکت کنندگان داخلی و خارجی در سالن اجلاس برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم فعالیت های قرآنی را در صدر برنامه های وزارت فرهنگ در دوره جدید برشمرد و گفت: وزارت فرهنگ به عنوان وزارتخانه متولی فعالیت‌های قرآنی، مسئولیت هماهنگی فعالیت‌های ترویجی قرآن در دستگاه‌های مختلف را بر عهده دارد و نهایت تلاش وزارت فرهنگ در این یک سال و نیم اخیر تسهیل

فضای فعالیت‌های عمومی برای گروه‌ها و مؤسسات قرآنی بوده است.

اسماعیلی در ادامه به حمایت وزارت فرهنگ از مجموع مؤسسات قرآنی آسیب دیده دوران کرونا اشاره کرد و افزود: نهایت تلاش ها انجام شد تا حد ممکن است از مجموعه های قرآنی حمایت صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: مصوبه‌ای را در دولت برای همین منظور به تصویب رسانده ایم و از سوی دیگر بخش مهمی از فعالان قرآنی، عضو صندوق اعتباری هنرمندان نیز هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه کسانی که می‌خواهند عظمت انقلاب اسلامی را درک کنند، باید نگاهی به فعالیت‎‌های قرآنی در کشور داشته باشند، گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی چیزی شبیه اعجاز در این چهار دهه اتفاق افتاده است. امروز در کشور چند فعالیت عمومی قرآنی را به عنوان تصدی انجام می‌دهیم؛ بحث آموزش و تربیت مربیان قرآنی در این راستا در اولویت قرار دارد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تاکنون گروه های قرآنی به ۲۰ استان با محوریت روستاهای محروم برای تربیت و آموزش مربی قرآن اعزام شده اند و نزدیک به ۵ هزار نفر در کمتر از یک سال به عنوان مربی قرآن آموزش دیده و خودشان در مسیر ترویج قرآن قرار گرفتند.

وزیر فرهنگ گفت: سایر طرح‌های قرآنی نیز با قوت در حال اجراست تا وزارت فرهنگ بتواند نقش خود را در تسهیل‌گری گسترش فرهنگ قرآنی ایفا کند از سوی دیگر امروز در تمام برنامه‎‌های فرهنگی از جمله سینما، هنرهای تجسمی، تئاتر، سرود و ... توجه به ترویج پیام‌های قرآنی در سرلوحه قرار گرفته است.

اسماعیلی در پایان به برنامه های وزارت فرهنگ مبنی بر توسعه نمایشگاه قرآن گفت:حدود یک ماه دیگر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز می‌شود و قرار است در این دور از نمایشگاه نزدیک به ۵۰ درصد از لحاظ حجم، میزان محتوا و تنوع نسبت به سال گذشته رشد و پیشرفت داشته باشیم.

۵۷۲۴۷