شهر خبر

تحلیل یک روزنامه از به حاشیه‌راندن فعالان سیاسی؛ انتقال لیدری مردم منتقد به خارج از کشور

روزنامه هم میهن نوشت: متاسفانه گروهی در داخل کشور چنان رفتار کردند که امروز باید لیدری مردم مخالف یا منتقد، به خارج برود و چنین افرادی مدعی آن باشند. این درسی مهم است، اگر گرفته شود.

تحلیل یک روزنامه از به حاشیه‌راندن فعالان سیاسی؛ انتقال لیدری مردم منتقد به خارج از کشور
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۹:۴۰:۳۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه هم میهن در سرمقاله امروز خود از بسته شدن فضا برای فعالیت فعالان سیاسی انتقاد کرده و نوشته همین مساله باعث شده لیدری مردم منتقد به خارج از کشور منتقل شود.

به گزارش هم میهن، اعتراضات پاییز 1401 یک ویژگی مهم داشت که برای اولین بار در 44 سال گذشته رخ می‌داد، آن هم پیدا کردن افرادی بود که خود را در مقام مالک و رهبری این اعتراضات معرفی می‌کردند، درحالی‌که بسیاری از معترضان نه‌تنها حس تعلقی به آنان نداشتند، بلکه متنفر هم بودند، ولی فضای مجازی و به حاشیه راندن فعالان سیاسی داخل از سوی حکومت، این شرایط را ایجاد کرد که فعالان آن سوی مرز در قامت رهبران خودخوانده وارد میدان شوند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: مسئله امروز ما، مخالفان آن سوی آب نیستند، مخالفانی که کاسه‌ گدایی را پیش رهبران خارجی گرفته‌اند و آنان هم به روشنی جواب‌شان را می‌دهند که ایران و آینده آن مربوط به مردم ایران است و نه ما به‌عنوان کشورهای غربی. کنشگرانی که تا این حد خوار و حقیر هستند اهمیت بحث ندارند، مهم این است که متاسفانه گروهی در داخل کشور چنان رفتار کردند که امروز باید لیدری مردم مخالف یا منتقد، به خارج برود و چنین افرادی مدعی آن باشند. این درسی مهم است، اگر گرفته شود.