شهر خبر

هشدار بانک مرکزی آلمان درباره وقوع رکود اقتصادی

بانک فدرال آلمان انتظار دارد اقتصاد برای دو فصل متوالی منقبض شود و نسبت به کاهش مجدد تولید اقتصادی هشدار داده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا و به نقل از شبکه المیادین، بانک فدرال آلمان در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد که اقتصاد برای دو فصل متوالی منقبض خواهد شد، روندی که اقتصاددانان آن را رکود توصیف می‌کنند؛ و بانک فدرال آلمان نسبت به "کاهش مجدد رشد اقتصادی، در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سه ماهه قبل" هشدار داد.

این گزارش حاکی از آن است که ضعیف بودن تولید صنعتی، کاهش تقاضای خارجی و تأثیر بخش ساخت و ساز بر نرخ بهره و هزینه‌های بالا، همگی از عوامل کاهش انتظارات اقتصادی برای سه ماهه امسال هستند.


این بانک اضافه کرد که تورم به افزایش و کاهش قدرت خرید خانوار‌ها ادامه خواهد داد که ممکن است منجر به کاهش مصرف مربوط به ماه‌های اول سال ۲۰۲۳ شود.

در حالی که بانک انتظار دارد اوضاع در طول سال آرام شود، این گزارش خاطرنشان کرد که "بهبود قابل توجهی پیش بینی نمی‌شود. "

این گزارش پس از آن منتشر شد که کمیسیون اروپا پیش بینی کرد آلمان می‌تواند از رکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ جلوگیری کند و به نرخ رشد خفیف ۰.۲ درصدی دست یابد. در حالی که بانک انتظار دارد بدهی برلین افزایش یابد.

رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، رکود اقتصادی ۰.۴ درصدی و تورم ۸ درصدی را در سال ۲۰۲۳ در آلمان پیش بینی کرد.

مؤسسات اقتصادی در آلمان انتظار داشتند پس از رشد ۱.۴ درصدی در سال ۲۰۲۲ و تورم ۸.۸ درصدی در سال جاری، در مقایسه با ۸.۴ درصد در سال گذشته تولید ناخالص داخلی ۰.۴ در سال ۲۰۲۳ درصد کاهش یابد.