شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#اوکراین#مقامات#واشنگتن

پولیتیکو: اوکراین از فشار آمریکا می‌ترسد

پولیتیکو: اوکراین از فشار آمریکا می‌ترسد

ایسنا نوشت: پولیتیکو نوشت: مقامات کی‌یف بیم آن دارند که واشنگتن سیاست پایان دادن به درگیری در اوکراین را دنبال کند.

 جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، علناً متعهد شده است که از این کشور «تا زمانی که برای شکست روسیه لازم است» حمایت کند. بی میلی فزاینده برخی از قانونگذاران جمهوری خواه برای سرمایه گذاری در اوکراین می‌تواند بهانه‌ای برای کاهش کمک‌های نظامی و مالی و تحت فشار قرار دادن کی‌یف برای دادن امتیاز باشد.

این سناریو را یکی از مشاوران زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد کرد که به شرط ناشناس ماندن با پولیتیکو صحبت کرد.

این روزنامه به نقل از این مقام نوشت: من می‌ترسم که هم در کنگره و هم در دولت، افرادی باشند که به دنبال تنظیم کمک‌های امنیتی برای تشویق اوکراینی‌ها به انجام نوعی معامله هستند.

منابع دیگر در دولت اوکراین گزارش های قبلی در مورد پیام هایی را که ویلیام برنز، رئیس سیا به کی‌یف می رساند، تایید کردند. دو مقام اوکراینی تایید کردند که در جریان دیدار ماه گذشته، او به زلنسکی گفت که به سرعت در میدان نبرد پیشرفت کند زیرا کمک های ایالات متحده به زودی خشک می شود.

بایدن روز دوشنبه به طور غیرمنتظره از پایتخت اوکراین بازدید کرد و در آنجا بر حمایت تزلزل ناپذیر از دولت زلنسکی تاکید کرد و از بسته جدیدی از کمک‌های نظامی خبر داد. اما در پشت درهای بسته، گزارش شده است که واشنگتن به اوکراین تا تابستان فرصت داده است که تا قبل از پایان جریان کمک‌های نظامی، در برابر روسیه دستاوردهای ارضی به دست آورد.

روسیه درگیری در اوکراین را یک جنگ نیابتی توسط ایالات متحده و متحدانش می داند که هدف آن از بین بردن قدرت و نفوذ خود برای آینده قابل پیش بینی است. مسکو می گوید تسلیم نمی شود و ادعا می کند که امنیت ملی‌اش در خطر است.

کرملین همچنین واشنگتن را متهم کرده است که توافق صلح آزمایشی را که گفته می‌شود مسکو و کی‌یف در ماه‌های ابتدایی جنگ به آن دست یافتند، منحرف کرده است.

311311