شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ریاست جمهوری#آیت الله#رئیس جمهوری

مشاور بشار اسد: سوریه تحت فرمان آیت الله العظمی سیستانی است

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری سوریه ضمن ابراز دست‌بوسی ریاست جمهوری سوریه به محضر آیت‌الله العظمی سیستانی تأکید کرد که سوریه تحت فرمان ایشان است.

سوریه و آیت الله العظمی سیستانی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از پایگاه خبری عراقی «نون»، رئیس هیئت اعزامی از عتبه مقدس حسینی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه سوریه، با نماینده رئیس جمهوری سوریه که مشاور اقتصادی بشار اسد نیز هست دیدار کرد.

مشاور اقتصادی رئیس جمهوری سوریه در این دیدار دست رئیس هیئت اعزامی عتبه مقدس حسینی را بوسید و گفت که این بوسه به نمایندگی از ریاست جمهوری سوریه بر دستان آیت الله العظمی سیستانی و شیخ عبدالمهدی الکربلایی، متولی شرعی عتبه مقدس حسینی است.

او گفت که سوریه تحت فرمان آیت‌الله العظمی سیستانی است و بابت اقدامات بزرگتان در کمک به ملت سوریه، بابت هر دستوری که در سوریه داشته باشید در خدمتتان هستیم.

این مقام سوریه‌ای افزود که دولت سوریه به زودی هیئتی از همه طیف‌های ملت سوریه را برای ابراز قدردانی از مقام مرجعیت عالی دینی به عراق ارسال خواهد کرد و افزود که این هیئت از علمای شیعه و سنی و علوی و مسیحی و دروزی خواهد بود.

پیش از این، عتبه مقدس حسینی اعلام کرد که صدها کامیون و خودرو حامل کمک‌های انسانی و بهداشتی و غذایی به استان لاذقیه سوریه ارسال شده و به زودی نیز محموله‌های تازه‌ای ارسال خواهد شد.

«حسن العبایجی»، دبیر عتبه مقدس حسینی، با اعلام این مطلب تأکید کرد که کمک‌های ارسال‌شده شامل حدود هزار تُن مواد غذایی و نیز بیمارستان صحرایی و دارو و پوشاک و پتو و فرش و مشتقات نفتی و آب شرب است.

وی افزود که عتبه مقدس حسینی یک بیمارستان صحرایی با پزشکان متخصص در مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه برپا کرده است.