شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##راه#باستانی#جاده#ابریشم#صورت#نوین#احیا#خواهد

ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در تلویزیون ملی چین:

راه باستانی جاده ابریشم به صورت نوین احیا خواهد شد

پیمان شانگهای مراودات کشورهای عضو را بیشتر می‌کند

رییس‌جمهور در مصاحبه تلویزیونی با تلویزیون ملی چین همکاری‌های بین دو کشور را یک نقطه عطف در روابط فرامنطقه‌ای دانست.

راه باستانی جاده ابریشم به صورت نوین احیا خواهد شد
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۱۶:۰۰:۲۳
اعتمادآنلاین |

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان سفر به چین در گفتگویی با برنامه Xinwen Lianbo شبکه جهانی و ملی تلویزیون چین گفت: ظرفیت‌های متقابل دو کشور فرصت بسیار مناسبی برای گسترش همکاری‌های مشترک هم در سطح آسیا و هم در عرصه دو جانبه ایجاد کرده است.

به گزارش تسنیم،رئیس‌جمهور با بیان اینکه سفر به چین به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری ایران در راستای نگاه راهبردی ایران به همکاری با چین صورت گرفته است، افزود :این نگاه راهبردی، امروز تبدیل به سند شراکت جامع راهبردی ایران و چین شده است.

رئیسی در پاسخ به سوالی درباره مزایای ملموس توافقنامه‌های امضا شده برای کسب و کارها، سرمایه‌گذاران و مردم عادی هم گفت: بر پایه توافقاتی که مسئولین عالی ایران و چین امضا کردند، دو کشور می‌توانند همکاری‌ها و تعاملاتی متفاوت از قبل در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی، راه‌های مواصلاتی و در حوزه‌های فرهنگی و رسانه‌ای رقم بزنند.

وی ابتکار کمربند-راه چینی‌ها را به سود کشورهای در مسیر این پروژه دانست و اظهار داشت: با احیای این مسیر اولا آن ارتباط باستانی در جاده ابریشم به شکل مدرن و نوین در منطقه احیا خواهد شد و در ثانی روابط تجاری و اقتصادی منطقه تسهیل خواهد شد. 

رئیس‌جمهور درباره تعاملات ایران در سازمان همکاری شانگهای هم گفت: باور داریم که این سازمان این ظرفیت را دارد که تعامل بین کشورهای عضو را روز به روز افزایش دهد؛ خصوصاً در حوزه‌های اقتصادی و تجاری و کارهای فناورانه می‌توان گام‌های خوبی برداشت.