شهر خبر

این ستاره ساپینتو باعث هماهنگی سه نفره مثلث تهاجمی استقلال

مربی اسبق استقلال گفت: بازی هوشمندانه و تاکتیکی تیم استقلال مقابل ملوان به صعود این تیم منجر شد آن هم در شرایطی که همه سرمربی استقلال را تحت فشار گذاشته بودند.

این ستاره ساپینتو باعث هماهنگی سه نفره مثلث تهاجمی استقلال

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

علی چینی، بازیکن و مربی اسبق استقلال درباره دیدار استقلال مقابل ملوان اظهار داشت: «تیم استقلال در نیمه اول با تغییراتی که در ترکیب اصلی‌اش انجام داده بود تا حدی نتوانست در خط حمله خودش شرایط خوب هفته های اخیر را داشته باشد».

وی ادامه داد: «حضور کوین یامگا کنار محمد محبی و مهدی قائدی باعث شد هماهنگی سه نفره مثلث تهاجمی استقلال تا حدی تحت تأثیر قرار بگیرد. ضمن اینکه ملوان هم انصافا در نیمه اول خوب دفاع کرد. اما در نیمه دوم و با بازگشت مطهری به ترکیب اصلی استقلال دوباره جان گرفت.

بازیکن قدیمی استقلال خاطرنشان کرد: البته اخراج بازیکن تیم ملوان هم در این ارتباط دخیل بود که باعث شد استقلال راحت تر بازی کند. چون ملوان دیگر زهری برای حمله روی دروازه استقلال نداشت و پس از آن دیگر همه فکر و ذکر تیم استقلال حمله و گلزنی بود.

چینی با اشاره به تغییرات استقلال در خط حمله اضافه کرد: آرمان رمضانی و ارسلان مطهری قدرت تهاجمی تیم استقلال را افزایش دادند البته به طور طبیعی و روی کاغذ هم می شد پیش‌بینی کرد که استقلال در این بازی برنده می‌شود اما به هر حال جام‌حذفی خطرناک است چون جام شگفتی هاست. مهمتر این بود که این پیروزی در شرایط خاصی برای استقلال رقم خورد.

وی در ارتباط با این که منظورش از شرایط خاص چیست توضیح داد: در روزهای گذشته فشار زیادی روی سرمربی استقلال ایجاد شد و همه مسائل به سمتی رفت که ساپینتو تحت فشار باشد اما واقعاً باید گفت که این برد نوش جان استقلال و تقدیم به ساپینتو.

مربی سالهای گذشته استقلال اضافه کرد: ساپینتو نشان داد تا چه اندازه تیمش را دوست دارد و بازیکنانش هم ثابت کردند تا چه اندازه سرمربی شان را دوست دارند. این مسائل در یک تیم و بازی گروهی حرف اول را می‌زند. من که مربیگری کرده‌ام می دانم چنین شرایطی برای هر تیمی می تواند زمینه ساز موفقیت باشد. حتی اگر تیم نفرات خوبی در جمع خودش نداشته باشد می تواند با اتحاد و همدلی ضعفش را پوشش بدهد. حالا تصور کنید استقلال با این همه مهره قطعاً می‌تواند نتایج بهتری بگیرد.

وی افزود: این پیروزی و صعود استقلال در شرایطی است که به احتمال زیاد در دیگر دیدارهای جام حذفی بین پرسپولیس با سپاهان و فولاد با گل گهر سیرجان حداقل دو مدعی اصلی قهرمانی در این جام از پیش روی استقلال کنار می‌روند و شانس این تیم برای رسیدن به قهرمانی بیشتر می شود.