شهر خبر

واکنش وزیر صمت در واگذاری خارج از ضابطه خودرو

واکنش وزیر صمت در واگذاری خارج از ضابطه خودرو

فردای اقتصاد: وزیر صمت گفت: تخلفات خودروسازان در واگذاری خارج از ضابطه خودرو به سازمان ها در دست بررسی است.

رضا فاطمی‌امین در یک برنامه تلویزیونی درباره تخلف خودروسازان در واگذاری خارج از نوبت خودرو به دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیار وسیع است و حدود ۳۰درصد از تولید کشور در این بخش انجام می‌شود و خودرو یکی از بخش‌های مرتبط به این وزارتخانه است، بنابراین وقتی فقط در مورد خودرو صحبت می‌کنیم، حق بقیه صنایع ضایع می‌شود.

وزیر صمت افزود: رئیس جمهور در اسفند سال گذشته تاکید داشتند که در واگذاری خودرو ضوابطی رعایت شود که رانت نباشد و اگر خودروهایی قرعه‌کشی می‌شوند، خارج از قرعه‌کشی اتفاقی نیفتد، اما متأسفانه چندین سازمان با چندین خودروساز و البته با یکی از خودروسازها بیشتر در این باره مواردی داشته‌اند.

وی ادامه داد: نام این خودروساز را ذکر نمی‌کنم، زیرا فعلا در حال بررسی هستیم اما مسجل شده که این کار صورت گرفته و بنابراین برخی از سازمان‌ها برای گرفتن خودرو برای کارکنان خود از این شرکت، قراردادی با این شرکت منعقد کرده‌اند و از این شرکت نیز برای کارکنان خودرو گرفته‌اند. فاطمی‌امین افزود: بنابراین رئیس جمهور در این باره تذکر ویژه داده‌اند و ما هم بررسی کرده‌ایم و گزارش در حال نهایی شدن است. فاطمی‌امین گفت: خودروهایی که باید در قالب قرعه‌کشی عرضه شود نباید از این روند عرضه خارج شود.