شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#تیم ملی

گزینه‌های دور و نزدیک برای هدایت تیم امید

گزینه‌های دور و نزدیک برای هدایت تیم ملی امید

فدراسیون فوتبال نام‌های مختلفی را برای هدایت تیم ملی امید در نظر گرفته که برخی از آن‌ها غیر واقع‌بینانه و مطرح شدن برخی از آن‌ها هم عجیب هستند.

به گزارش مشرق، از زمان اتمام قرارداد مهدی مهدوی‌کیا با تیم ملی امید و برگزاری مسابقات جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا که با ناکامی شاگردان مهدوی‌کیا در دور گروهی همراه بود، نیمکت تیم‌ملی امید بلاتکلیف است.

با وجود تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال و روی کار آمدن مهدی تاج به عنوان رئیس این فدراسیون، هیچ برنامه‌ای برای تیم ملی امید در کار نبود چرا که در وهله نخست تمام تمرکزها روی تیم ملی بزرگسالان و جام جهانی بود و بعد از آن هم به علت جدایی راه تیم ملی و کی‌روش، تمام نگاه‌ها معطوف به سرمربی تیم ملی بزرگسالان است.

تنها اتفاق مهم در این مدت، توافق کمیته ملی‌ المپیک و وزارت ورزش برای سپردن مدیریت تیم ملی امید به حبیب کاشانی بوده که این اتفاق هم به صورت صددرصد رخ نداده و قرار است در روزهای آتی تاج و کاشانی جلسه‌ای در رابطه با همکاری خود برای موفقیت تیم ملی زیر ۲۳ سال و صعود این تیم به المپیک انجام دهند.

با این حال مسئولان فدراسیون به صورت غیر رسمی نام‌هایی را برای هدایت تیم ملی امید مطرح کرده‌اند که برخی دور از واقعیت هستند و برخی هم عجیب به نظر می‌رسند.

از جمله‌ نام‌هایی که از سوی مدیران فدراسیون برای هدایت تیم ملی مطرح شده، باید به محرم نویدکیا، رسول خطیبی، وحید هاشمیان و چندین گزینه دیگر اشاره کرد. حتی نام فرهاد مجیدی هم شنیده شده که مطمئنا مجاب کردن مجیدی برای هدایت تیم ملی امید، کاری غیر ممکن خواهد بود.

البته انتخاب سرمربی تیم ملی امید فعلا به اولویت دوم تبدیل شده و بعد از انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان، انتخاب سرمربی تیم ملی امید کلید خواهد خورد و اگر این اتفاق به موقع رخ دهد، شاید تیم ملی بتواند یک اردوی خارجی را هم در این دوره پشت سر بگذارد.

فدراسیون فوتبال تایلند چندی قبل از تیم ملی فوتبال امید برای حضور در تورنمنت چهارجانبه در این کشور دعوت به عمل آورده که از ۲۸ اسفند تا ۸ فروردین ۱۴۰۲ برگزار می‌شود اما حضور در این مسابقات در گرو انتخاب سرمربی و تشکیل اردوی این تیم است.

تیم ملی امید تا یک سال آینده در مسابقات مختلفی مانند بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو و انتخابی المپیک ۲۰۲۴ شرکت می‌کند و مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون امیدوارند این تیم به طلسم ۴۴ سال غیبت در المپیک خاتمه بخشد.

منبع: ایسنا