شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#سود#سرمایه‌گذاری#قیمت

سود دوگانه کاربران ایرانی از سرمایه‌گذاری رمزارزها

سود دوگانه کاربران ایرانی از سرمایه‌گذاری رمزارزها

فردای اقتصاد: بیت کوین در دو ماه اخیر در روند صعودی در حال حرکت بوده و توانست در حدود ۶۰ درصد از کف قیمتی خود فاصله گیرد. این رشد قیمت بیت کوین در کنار رشد قیمت دلار در یک ماه گذشته سود کاربران ایرانی را افزایش داد.

رشد قیمتی بیت کوین از اوایل سال جدید میلادی آغاز شد و عمده دلیل این رشد به خوش‌بینی روند اقتصاد کلان و بهبود تورم و همچنین کاهش شدت سیاست‌های انقباضی مربوط می‌شود.

از ابتدای سال جاری این خوش بینی باعث حرکت بازارها از جمله بازار پرریسک کریپتوکارنسی شده است. از طرف دیگر هرچند اخبار منفی اخیرا در این بازار زیاد به گوش می‌رسد اما دیدگاه مثبت موجود بر این اخبار غلبه کرده و توانسته شرایط بیت کوین را به شکل با ثباتی حفظ کند.

باز شدن درهای هنگ کنگ روی رمزارزها و همچنین افزایش شاخص خرده فروشی آمریکا از جمله دلایل رشد اخیر قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار بوده است.

سفارشات فروش زیادی در محدوده ۲۵ هزار دلار گذاشته شده است. همچنین ۲۵ هزار دلار از لحاظ تکنیکالی نیز مقاومت مهمی محسوب می‌شود. در صورتی که بیت کوین بتواند بر این مقاومت غلبه کند، می‌توان به رشد بلند مدت بیت کوین مطمن‌تر شد.

در یک ماه گذشته بیت کوین در حدود ۱۸ درصد رشد داشت که هرچند کمتر از رشد قیمتی در دی ماه بود اما می‌تواند نشانه مثبتی تلقی گردد. همچنین ۹۵ درصد از رمزارزهایی که در گروه ۱۰۰ رمزارز برتر از لحاظ حجم بازار قرار دارند، توانستند بازدهی مثبت ثبت کنند. این بدان معنیست که سرمایه‌گذاری در این ۱۰۰ ارز دیجیتال می‌توانست به احتمال بالایی سودآور باشد.

لازم به ذکر است سرمایه‌گذاران ایرانی به دلیل رشد قیمت دلار سود مضاعفی را در ماه گذشته از این بازار کسب کرده‌اند.