شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آفریقا#حماس#فلسطین

تقدیر حماس از موضع اتحادیه آفریقا علیه رژیم صهیونیستی

تقدیر حماس از موضع اتحادیه آفریقا علیه رژیم صهیونیستی

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای از موضع اتحادیه آفریقا علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین تقدیر کرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز (دوشنبه) از بیانیه پایانی سی و ششمین اجلاس اتحادیه آفریقا در حمایت از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و همچنین تعلیق اعطای وضعیت ناظر به رژیم صهیونیستی در این اتحادیه و حمایت از حق مردم فلسطین برای آزادی و استقلال، استقبال کرد.

به نوشته وبگاه خبری «شهاب»، این جنبش از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست تا توجه بیشتری به جنایات رژیم اشغالگر قدس و نقض مستمر حقوق مردم فلسطین و تجاوز به سرزمین و مقدسات آنها کرده و از مبارزات فلسطینی‌ها تا زمانی که به حقوق مشروع خود در تشکیل کشور فلسطین با پایتختی بیت المقدس دست‌ یابند، حمایت کنند.

بیانیه حماس در تقدیر از اتحادیه آفریقا پس از آن بود که نماینده رژیم صهیونیستی که در نشست این اتحادیه حاضر شده بود، با آبروریزی تمام از این نشست بیرون انداخته شد که خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت.

روز گذشته نیز «جهاد طه» سخنگوی حماس از همه تلاش‌ها که باعث جلوگیری از حضور هیأت رژیم صهیونیستی در اجلاس آفریقایی شد، قدردانی کرد و گفت که این اقدام با ارزش‌ها و اصول اتحادیه آفریقا مطابقت دارد.

رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا در این باره گفته بود که نماینده رژیم تل آویو سرخود در نشست این اتحادیه حضور یافته و هیچ دعوتی از او نشده بود و از این پس نیز قرار نیست هیچ نماینده‌ای از اسرائیل به نشست اتحادیه آفریقا دعوت شود.

به گفته رسانه‌ها هیأت رژیم صهیونیستی روز گذشته، به‌صورت پنهانی وارد نشست اتحادیه آفریقا شده بود و توسط نیروهای امنیتی اتحادیه بیرون انداخته شد. هیأت صهیونیستی مدعی شده بود برای حضور در جلسه افتتاحیه نشست اتحادیه آفریقا دعوت داشته؛ اما با این حال، اعضای هیأت نتوانستند این ادعای خود را اثبات کنند و در نتیجه از نشست، بیرون انداخته شدند.

«لایر هیر» سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اخراج هیأت صهیونیستی از نشست اتحادیه آفریقا، ایران را متهم کرد. او مدعی شد که «بار-لی» دیپلمات صهیونیست اخراج‌شده از اتحادیه آفریقا ناظر رسمی مأمورشده از سوی تل‌آویو بوده که کارت ورود با خود به همراه داشته است.

هیر با اتهام‌زنی به دو کشور آفریقایی گفت: «ناراحت‌کننده است دیدن اتحادیه آفریقایی که اسیر چند کشور افراطی مانند الجزایر و آفریقای جنوبی شده؛ کشورهایی که ایران آن‌ها را کنترل می‌کند».

منبع: فارس