شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو#خودروهای داخلی#سال جاری

رشد قیمت خودرو رکورد زد + قیمت روز خودروهای داخلی و چینی یک اسفند ۱۴۰۱

رشد قیمت خودرو رکورد زد + قیمت روز خودروهای داخلی و چینی یک اسفند ۱۴۰۱

فردای اقتصاد: رشد قیمت خودروها امروز نیز ادامه یافت و شاهد افزایش ۲/۰۷ درصدی میانگین قیمت خودروهای داخلی و چینی بودیم. این در حالی‌است که به‌نظر می‌رسد چشم‌انداز صعودی دلار و انتظارات تورمی سبب شده تا مجددا خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده و با افزایش تقاضا شاهد رشد قیمت روزانه آن باشیم.

به هر حال امروز شاخص قیمت خودروهای داخلی افزایش ۲/۰۹ درصدی داشت و خودروهای چینی نیز حدود ۲/۰۶ درصد گران‌تر شدند. به نظر می‌رسد رشد نرخ ارز موجب شده تا قیمت بسیاری از این خودروها به ارقام بی‌سابقه‌ای برسد.

برای مثال، جک S۵ اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ رکورد شکسته و به بیش از ۱۴۷۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین قیمت چری تیگو امروز  ۱۰ میلیون تومان گران شد و به ۱۵۸۰ میلیون تومان رسید. هایما S۷ نیز با افزایش ۱۵ میلیون تومانی قیمت، ۱۴۴۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروی ام‌وی‌ام X۲۲ (اتوماتیک اسپرت اکسلنت ۱۴۰۰) با صعود ۳۰ میلیون تومانی، امروز به ۸۴۰ میلیون تومان رسید. ام‌وی‌ام X۳۳ S (نیوفیس) نیز با رشد ۳/۵۴ درصدی حوالی ۱۰۲۵ میلیون تومان قیمت خورد.

قیمت دیگنیتی مدل ۱۴۰۰ هم در دادوستدهای دوشنبه، ۴۰ میلیون تومان رشد داشته است و ۱۹۵۰ میلیون تومان معامله شد.

نرخ خودروی شاهین هم با صعود ۱۱ میلیون تومانی، امروز به ۵۹۲ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۶ تیپ۲ نیز ۵۱۵ میلیون تومان معامله شد که نشان از رشد ۹میلیون تومانی آن در یک روز دارد.

قیمت پژو پارس سال هم در روز جاری ۹ میلیون تومان افزایش داشت و به ۵۱۰ میلیون تومان رسید. قیمت سمند LX  ساده با ۳/۰۶ درصد افزایش به ۵۰۵ میلیون تومان رسید.

رانا پلاس هم با افزایش ۱۴ میلیون تومانی امروز ۴۹۹ میلیون تومان قیمت خورد. قیمت تیبا ۱/۸ درصد رشد کرد و به ۳۳۹ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو ساینا دستی EX هم برای دومین روز متوالی با افزایش قیمت همراه شد و با رشد ۶ میلیون تومانی در قیمت ۳۴۳ میلیون تومان معامله شد.

قیمت پراید وانت هم با رشد ۱۰ میلیون تومانی در سطح ۲۷۹ میلیون تومان قیمت خورد. آخرین قیمت کوییک R‌ دستی ۳۵۶ میلیون تومان است که حاکی از رشد ۶ میلیون تومانی قیمت آن است. دست آخر، خودروی پرتقاضای پراید هم که دیگر تولید نمی‌شود، برای چهارمین روز متوالی در مدار صعودی باقی ماند. براین اساس، این خودرو در حال حاضر حدود ۳۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.