شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ قهرمانان آسیا#فوتبال#AFC#فوتبال آسیا

جریمه‌های سنگین AFC در لیگ قهرمانان آسیا

جریمه‌های سنگین AFC برای لیگ قهرمانان آسیا/ فولاد مراقب باشد!

کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه‌های متخلفان لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد که این جریمه‌ها از سه ماه تا یک سال محرومیت را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، مراحل حذفی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در منطقه غرب قاره از روز گذشته به میزبانی کشور قطر آغاز شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا جریمه‌ها و تنبیهات پیش بینی شده برای بازیکنان و مربیان متخلف در این دوره از مسابقات را بر شمرد؛ جریمه‌هایی که از سه ماه تا یک سال محرومیت را به دنبال خواهد داشت.

سنگین‌ترین جریمه مربوط به بازیکنانی است که به سمت داور یا مسئولان برگزاری آب دهان پرتاب کنند که در این صورت به ۱۵ بازی یا حداقل ۱۲ ماه محرومیت محکوم خواهند شد.

بر اساس اعلام AFC، این جریمه‌ها به شرح زیر است:

محرومیت سه ماهه یا حداقل از چهار بازی: برای بازیکنانی که نسبت به هر یکس از مسئولان مسابقه الفاظ توهین آمیز استفاده کنند.

محرومیت ۶ ماهه یا ۱۰ بازی: بروز رفتار خشونت آمیز از قبیل آرنج زدن، مشت زدن و لگد زدن به داور مسابقه.

محرومیت ۱۲ ماهه یا ۱۵ بازی: پرتاب آب دهان به سمت داور یا مسئولان مسابقه.

کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین تاکید کرد که محرومیت دو جلسه‌ای و جریمه نقدی ۵ هزار دلاری در انتظار هر بازیکنی است که با نیت واضح سعی در فریب داور و گرفتن تصمیم نادرستی می‌شود.

علاوه بر این، حداقل یک بار محرومیت از بازی و ۵ هزار دلار جریمه نقدی شامل حال کسانی می‌شود که با خروج عمدی از محوطه فنی، با داور مسابقه مخالفت و به او بابت تصمیماتش اعتراض کنند. این جریمه شامل حال ورود به زمین مسابقه و رویارویی با داور از جمله در فاصله بین دو نیمه هم می‌شود.

این در حالی است که محرومیت به دلیل دریافت کارت قرمز برای بازیکنان مربوط به مسابقات باشگاهی آسیا است و در لیگ‌های محلی اعمال نمی‌شود.

تیم فوتبال فولاد خوزستان تنها نماینده ایران در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا است که از ساعت ۱۸:۳۰ امروز دوشنبه به مصاف تیم الفیصلی عربستان می‌رود. جواد نکونام که در لیگ ایران در کنار خط جنب و جوش زیادی دارد، سرمربی فولاد است.

منبع: مهر