شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

شهروندان روسیه به خرید محصولات داخلی روی آوردند

بر اساس یافته ها، در طول سال گذشته، 47 درصد از مردم روسیه " به طور کامل به مارک های تولید داخل روی آورده اند و یا شروع به خرید محصولات تولید محلی کرده اند ." 

حدود یک سوم از پاسخ دهندگان ترجیحات خود را تغییر ندادند و به خرید همان مارک هایی که قبل از سال 2022 استفاده می کردند ادامه دادند و 17 درصد به مارک های جدید و همچنین تولیدات خارجی روی آوردند.

پاسخ دهندگان دلایل متعددی برای روی آوردن به برندهای محلی ارائه کردند. بیش از نیمی از آنها گفتند که این کار را برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام دادند، در حالی که 20 درصد به ناتوانی در یافتن مشابه خارجی با قیمت مناسب اشاره کردند.

 10 درصد دیگر اظهار داشتند که نتوانسته‌اند کالاهای خارجی را پیدا کنند که با کیفیت و ویژگی‌هایی که برای آنها ارزش قائل هستند مطابقت داشته باشد، اما آنها را در محصولات روسی می‌بینند.

پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین، بسیاری از برندهای بزرگ غربی خروج خود را از بازار روسیه و تعلیق سرمایه گذاری و واردات اعلام کردند.

 به گفته اقتصاددانان دانشگاه سنت گالن سوئیس، بیش از 1400 شرکت از جمله تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی، خرده فروشان، خودروسازان، برندهای پوشاک و مواد غذایی، هتل ها، بانک ها و رستوران های زنجیره ای، تصمیم به ترک روسیه در سال گذشته گرفته اند. 

با این حال، علیرغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه این روند به اقتصاد روسیه آسیب می‌زند، باعث توسعه صنایع داخلی شد.

کارشناسان صنعت هشدار می‌دهند که اکنون تنها نگرانی این است که آیا تولیدکنندگان داخلی آماده پاسخگویی به تقاضای فزاینده هستند یا خیر و از شرکت‌ها می‌خواهند که برای گسترش قابلیت‌های تولید خود سرمایه‌گذاری کنند.

انتهای پیام