شهر خبر

امیر خواجه‌فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع:

ظهور پروژه قاهر در نقش هواپیمای بدون سرنشین

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع از رونمایی مدل بی‌سرنشین هواپیمای نظامی قاهر خبر داد.

ظهور پروژه قاهر در نقش هواپیمای بدون سرنشین
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۱۷:۲۳:۴۶
اعتمادآنلاین |

به گفته مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع شرکت‌های مختلفی در حوزه هواپیماهای جنگی و ترابری نظامی، هواپیماهای بدون سرنشین و سبک و موتور فعالیت می‌کنند.

به گزارش مهر، امیر خواجه‌فرد با اشاره به توانمندی کشورمان در حوزه ساخت انواع موتور گفت: ما در حوزه موتور به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که امروز می‌توانیم ۱۰ نوع موتور در کشور تولید کنیم که بیشتر آن‌ها بر روی هواپیماهای بدون سرنشین به موشک‌های کروز استفاده می‌شود. البته صنایع دفاعی ما در حوزه طراحی و ساخت موتورهای سنگین نیز به خودکفایی رسیده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه موتور اوج در دو نسخه یا نسل ساخته شده است که یکی از آن‌ها بر روی جنگنده کوثر نصب شده و دیگری بر روی جت یاسین نصب خواهد شد، بیان کرد: ۴۳ شرکت دانش بنیان در ساخت این موتور فعال بوده‌اند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به پروژه جنگنده قاهر بیان کرد: پروژه قاهر ۱۰ سال قبل رسانه‌ای و مطرح شد که در خود مجموعه سازمان صنایع هوایی ساخته شده بود.  پروژه قاهر در نقش هواپیمای بدون سرنشین ظهور خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با اشاره به دستاوردهای پهپادی بیان کرد: ما به دنبال گسترش روز به روز حوزه پهپادی هستیم. ما در حوزه پهپاد در کلاس‌های مختلف موشک‌ها و بمب‌های نقطه زن، اویونیک جنگال و حوزه شناسایی داریم منتها ما سعی داریم این حوزه را به بخش غیرنظامی هم سوق دهیم. چرا که هواپیمای بدون سرنشین و قابلیت این را دارند که در حوزه‌های کشاورزی نقشه برداری و اطفاء حریق کار کنند.