شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین#جدید#سیگنال#نهنگ‌های#وقت#خرید#است#فروش؟

سیگنال جدید نهنگ‌های بیت کوین

سیگنال جدید نهنگ‌های بیت کوین

فردای اقتصاد: پس از افزایش قیمتی که در هفته‌های گذشته رخ داد، در هفته‌ی گذشته نهنگ‌های بیتکوین همچنان به طور میانگین خروجی از صرافی را تجربه می‌کردند اما این میزان خروجی نسبت به هفته‌ی گذشته کمتر شده و نشان از کاهش معنادار فعالیت نهنگ‌های بیتکوین دارد.

در اواخر ماه ژانویه صندوق Purpose ETF شاهد ورودی سرمایه‌ای نزدیک به ۵۰۰، ۱ بیتکوین بود اما با گذشت زمان و نزول قیمتی که در هفته گذشته شاهد آن بودیم، تقریبا نیمی از این میزان واریز شده به این صندوق، از آن برداشت شد. این برداشت موجودی می‌تواند ناشی از ترس سرمایه گذارن و صرف نظر کردن از این سرمایه‌گذاری باشد که نزول قیمتی اخیر مطمئنا در این خروجی بی‌تاثیر نبوده است.

سیگنال صادره از نهنگ‌های بیت کوین

همچنین شاخص Dormancy که نشانگر میانگین سن بیتکوین‌های جابه‌جا شده در شبکه است، در سطوح بسیار پایینی قرار گرفته است و نشان دهنده عدم فعالیت معامله گران بلندمدتی در بازار طی هفته ی گذشته است. همچنین این کاهش فعالیت با توجه به داده‌های دیگری نظیر Volume Spent‌ها و... نیز قابل لمس است. عدم حضور معامله گران بلندمدتی در حال

حاضر نشان از عدم جذابیت قیمت برای این دسته از معامله گران درحال‌حاضر است و عموم فعالیت‌ها در بازار از سمت معامله گران کوتاه مدت است.

سیگنال صادره از نهنگ‌های بیت کوین

میزان سود و ضررهای محقق شده در شبکه

در نمودار نخست که نشان دهنده نسبت تعداد بیتکوین‌های جابه‌جا شده در سود به تعداد بیتکوین‌های جابه‌جا شده در ضرر است، شاهد کاهش بسیار سنگین این شاخص هستیم به طوریکه از سطح ۳ به سطح ۱ درحال‌حاضر رسیده است که نشان می‌دهد تعداد کوین‌های جابه‌جا شده در سود و ضرر با یکدیگر برابراند. این در حالی است که این میزان سود و ضرر محقق شده، نشان دهنده این است که به طور میانگین معامله گران با اندکی ضرر در حال نقد کردن دارایی‌های خود هستند. همچنین با توجه به فاصله ی قیمتی و فاصله ی میزان سود و ضررها و همچنین با کمک گرفتن از شاخص URPD متوجه می‌شویم که عموم این جابه‌جایی‌ها از سمت افرادی است که میانگین قیمت خرید آنها در محدوده ۱۹ تا ۲۱ هزار دلار بوده است.

سیگنال صادره از نهنگ‌های بیت کوین

سیگنال صادره از نهنگ‌های بیت کوین

سطح مهم حمایتی از دیدگاه آنچین

شاخص MVRV که به عنوان نشانگر میزان ارزندگی بیتکوین در میان شاخص‌های آنچین محسوب می‌شود، با صعود قیمتی اخیر که در ماه ژانویه رخ داد، از سطح یک فاصله گرفت و تا محدوده ۲.۱در بالاترین سطح خود پیش رفت. حال با توجه به قرار گرفتن محدوده یک این شاخص و شاخص Price Realized در محدوده قیمتی ۸۰۰، ۱۹ دلار، این عدد در صورت ریزش بیشتر قیمت می‌تواند به عنوان یک سطح حمایتی مهم برای قیمت محسوب شود.

سیگنال صادره از نهنگ‌های بیت کوین

منفی شدم فاندینگ ریت پس از نزدیک به یک ماه

نمودار اول که میزان حجم معامالت در بازار فیوچرز نشان می‌دهد، این شاخص در هفته‌ی گذشته با کاهشی تقریبا ۶۰ درصدی همراه شد و دوباره به نظر می‌رسد با شیب ملایمی در حال افزایش است. در همین هنگام شاخص فاندینگ ریت نیز برای بیتکوین پس از تقریبا ۱ ماه، به سطوح نزدیک به صفر و حتی منفی رسید که نشان از تخلیه هیجان معامله گران و حتی منفی شدن نسبی دیدگاه آنها در هفته ی اخیر است.

سیگنال صادره از نهنگ‌های بیت کوین

سیگنال صادره از نهنگ‌های بیت کوین

ورود بیتکوین به صرافی‌های مشتقه

در هفته‌ی گذشته تغییرات در میزان موجودی صرافی‌های اسپات تقریبا با ثبات همراه بود، در حالی که شاهد افزایش ورودی به صرافی‌های مشتقه طی روزهای اخیر بوده‌ایم. این ورودی‌ها با توجه به نزدیک بودن به تاریخ اعالم نرخ تورم در آمریکا که مشخصا بازار را با نوسانات شدید همراه می‌کند، می‌تواند ناشی از قصد معامله گران در جهت کسب سود از این نوسان باشد.

با توجه به داده‌های بررسی شده در هفته‌ی گذشته، عدم حضور پر رنگ معامله‌گران بلندمدتی که عموما در تعیین روندها نقش مهم‌تری دارند و همچنین ضعف در تقاضا در بازار قابل مشاهده است. از سمت دیگر فشار فروش در بازار بیشتر در سمت صرافی‌های مشتقه بوده و این فشار فروش در بازار اسپات احساس نمی‌شود. با توجه به داده‌ی نرخ تورم آمریکا که امروز منتشر می‌شود، به نظر می‌رسد عموم معامله گران منتظر انتشار این داده برای انجام تصمیمات بعدی خود هستند.