شهر خبر

همکاری ۵۴۰۰ راهبر در سامانه کمیته امداد برای اشتغال مددجویان

همکاری 5400 راهبر در سامانه کمیته امداد برای اشتغال مددجویان

نخستین همایش ملی راهبران اشتغال کمیته امداد همزمان با روز اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ نخستین همایش ملی راهبران اشتغال کمیته امداد با هدف معرفی ظرفیت‌های موجود در جامعه هدف کمیته امداد در جهت توانمندسازی و خودکفایی، آغاز شد.

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این همایش گفت: تا به امروز ۵۴۰۰ راهبر در سامانه کمیته امداد برای اشتغال مددجویان همکاری دارند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در همایش امروز ۱۶۰ نفر از راهبران منتخب استان‌ها حضور پیدا کرده‌اند که ۵۷ نفر از آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.  

وی با تاکید بر اهمیت ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان، عنوان کرد: اگر حمایت‌های لازم از مددجویان انجام شود، این افراد در یک بازه زمانی مشخص می‌توانند به شغل ثابت و درآمد پایدار برسند.

فیروزآبادی اضافه کرد: تا نیمه بهمن‌ماه سال جاری کمیته امداد توانسته ۳۳۰ هزار شغل ایجاد کند و اگر اعتبارات لازم تا پایان سال جذب شود، این عدد به ۵۰۰ هزار شغل نیز خواهد رسید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تاکید بر ضرورت شبکه‌سازی شغلی، بیان کرد: باید مشاغل خرد را تبدیل به شبکه کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده به مسائلی همچون؛ «زنجیره‌های تولید»، «توسعه بازارها»، «صندوق‌های ضمانت» و «مشاغل دانش‌بنیان» توجه ویژه‌ای خواهیم داشت.

گفتنی است؛ در بخش جنبی این همایش سه کارگاه تخصصی با موضوعات «کشاورزی و دامپروری»، «فرش و صنایع دستی» و «مشاغل دانش‌بنیان، صنفی و صنعتی و خدماتی» برگزار شد.

انتهای پیام