شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#جایگزین
بانک مرکزی روسیه:

سامانه SPFS روسی به سرعت در حال گسترش است

کشور‌های بیشتری به سیستم جایگزین سوئیفت روسیه SPFS پیوستند و اکنون این سامانه ۱۱۵ موسسه خارجی از ۱۴ کشور را در بر می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایبِنا به نقل از راشاتودی، به گفته آلا باکینا، رئیس سیستم پرداخت ملی بانک مرکزی روسیه، سیستم پیام رسانی بین بانکی SPFS روسیه با سرعتی بی سابقه در حال گسترش است و شامل ۴۶۹ شرکت کننده است. این مقام بانکی روز جمعه در حاشیه مجمع اکاترینبورگ اظهار داشت: در طول یک سال گذشته، ما به میزان تمام این دوره عضو گرفته ایم. باکینا افزود که حدود ۱۱۵ موسسه خارجی از ۱۴ کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد که بانک مرکزی روسیه در تلاش است تا کشور‌های بیشتری را به سیستم SPFS خود متصل کند. با کشور‌های دوست کار می‌کنیم. آن‌ها در قالب‌های مختلف هم به صورت جداگانه و هم از طریق یک دفتر خدمات به هم متصل می‌شوند. این فهرست در حال گسترش است. جایگزین SWIFT، یعنی SPFS انتقال پیام‌های مالی بین بانک‌های داخل و خارج از روسیه را تضمین می‌کند. در حالی که غرب تحریم‌ها را تشدید کرده، مسکو کاربرد SPFS را ترویج کرده است. روسیه  در راستای دور شدن از دلار و یورو به سمت تسویه حساب با ارز‌های ملی در تلاش است.