شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سال آینده#هندبال#بحرین#قطر

پاکدل: در ۵ سال آینده ایران قهرمان بلامنازع هندبال آسیا خواهد بود/ اولویت ما ادامه همکاری با وسلین است

پاکدل: در 5 سال آینده ایران قهرمان بلامنازع هندبال آسیا خواهد بود/ اولویت ما ادامه همکاری با وسلین است

رئیس فدراسیون هندبال گفت: در ۴-۵ سال آینده ایران قهرمان بلامنازع هندبال آسیا خواهد بود و با این نسل طلایی که امروز داریم فاصله ما با قطر و بحرین به حداقل خواهد رسید.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص وضعیت هندبال کشورمان اظهار داشت: سال 1401 برای هندبال یک سال رویایی بود این سال با نایب قهرمانی تیم هندبال دخترانه جوان در مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه مسابقات جهانی آغاز شد سپس تیم نوجوانان دختر نیز قهرمان آسیا شدند و سهمیه جهانی گرفتند در ادامه در فروردین ماه در مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا تیم نوجوانان و بزرگسالان نیز قهرمان شدند و سهمیه حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند. تیم ساحلی نوجوانان با حضور در کنار بزرگان این رشته موفق شد در مسابقات جهانی یونان به مدال برنز برسد که یک اتفاق بی نظیر بود.

 

وی تاکید کرد: در رده سنی نوجوانان تیم پسرانه کشورمان در آسیا در جدال با بزرگان این قاره و با شکست مدعیانی همچون بحرین و عربستان فینالیست شد و تنها برابر کره جنوبی که از تیم‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شود شکست خورد. این تیم حتی قبل از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا در یک دیدار دوستانه ژاپن را با اختلاف 17 گل شکست داده بود.

رئیس فدراسیون هندبال گفت: ما از ابتدا برای پشتوانه‌ها برنامه داشتیم و این برنامه ریزی‌ها نیز بی اثر نبود و نوجوانان و جوانان ما در عمل همه چیز را ثابت کردند ما در فدراسیون برنامه محور پیش می‌رویم و یک خانواده بزرگ و بدون حاشیه هستیم و با همدلی به دنبال تحقق اهداف مان پیش می‌رویم.

وی افزود: در هندبال نوجوانان پسر 14 سال بود که هیچ مقامی نداشتیم و این یک دغدغه برای ما محسوب می‌شد چرا که اگر یک تیم نوجوانان قدرتمند نداشته باشیم در بزرگسالان نیز نتیجه نخواهیم گرفت. این نسل امروز که در تیم هندبال شاهد آن هستیم همان نوجوانانی هستند که در سال‌های گذشته توسط مدیران وقت روی آنها سرمایه‌گذاری شده است. هندبال ایران امروز در مسیر توسعه است و دنیا به آن احترام می‌گذارد. وقتی دختران ما در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به مرحله یک هشتم نهایی صعود می‌کنند اتفاقی است که حاصل تلاش برنامه ریزی و زحمت 31 هیئت استان و مربیان سراسر کشور بوده است.

پاکدل تاکید کرد: تیم ملی بزرگسالان کشورمان نیز در مسابقات قهرمانی جهان اتفاق بزرگی را رقم زد. ما برابر شیلی یک برد داشتیم و در رویارویی با بزرگان دنیا عملکرد خوبی داشتیم و در جایی که کره جنوبی و عربستان موفق به صعود نشدند ما از دور اول صعود کردیم. روزی بازیکنان ما آرزوی بازی با تیم‌های بزرگ دنیا را داشتند که در قهرمانی جهان این آرزو محقق شد. امروز بازیکنان ما در جایگاهی هستند که صابر حیدری 18 ساله، عضو تیم نوجوانان ایران بود و در مقابل فرانسه، نایب‌ قهرمان جهان گل می‌زند و عملکرد خیره کننده‌ای دارد. کاظمی 19 ساله و اورعی 20 ساله نیز همین گونه بودند‌. اتفاقات سال 1401 برای هندبال ایران کم نظیر بود و ما ستارگانی مانند فاطمه مریخ و صابر حیدری را معرفی کردیم.

 وی تصریح کرد: در این سال مسابقات آکادمی هندبال با حضور 14 تیم برگزار شد. همچنین 100 مدرسه هندبال در کشور فعال شده است. مردم امروز این رشته را به خوبی می‌شناسند و با افتخارات هندبال خوشحال می‌شوند. مسابقات لیگ و بین المللی امروز در رسانه ملی پخش می‌شود و این رشته تعداد زیادی هوادار دارد.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: حسن مصطفی رئیس فدراسیون جهانی بارها به خاطر موفقیت‌های هندبال ایران پیام تبریک فرستاده است. ایران تنها کشوری بود که در هر سه رده سنی در بخش دختران سهمیه جهانی گرفت که این موضوع نیز مورد استقبال فدراسیون جهانی قرار گرفت.

وی افزود: بعد از سال‌ها به دلیل شرایط بدی که دشمنان ما ایجاد کردند کشورها حاضر نبودند در مسابقاتی که ما میزبان هستیم شرکت کنند ولی بعد از میزبانی خوب ایران در مسابقات هندبال ساحلی، 10 تیم آسیایی برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا اعلام آمادگی کردند و ما خرداد ماه این مسابقات را میزبانی خواهیم کرد. همچنین با رایزنی با فدراسیون جهانی به زودی میزبان رویدادهای بین‌المللی خواهیم بود.

رئیس فدراسیون هندبال تاکید کرد: زمانی بود که خانواده هندبال دغدغه جذب اسپانسر داشت و آرزو می‌کرد مثل کشتی و فوتبال حامی مالی قوی داشته باشد اما امروز تلاش‌ها به بار نشسته و حامی مالی ما برای یک سال دیگر نیز قرار داده خود را تمدید کرد و هندبال امروز تنها نیست. برای اولین بار کلاس c مربیگری جهانی را برگزار کردیم تا مربیان ما با متدهای روز دنیا آشنا شوند و همچنین در تیم‌های ملی ساحلی و بزرگسالان از بهترین مربیان دنیا استفاده کردیم که همه این‌ها در راستای توسعه هندبال و رساندن این رشته به نقطه اوج در آسیا و جهان است.

پاکدل گفت: در 4-5 سال آینده ایران قهرمان بلامنازع هندبال آسیا خواهد بود و با این نسل طلایی که امروز داریم فاصله ما با قطر و بحرین به حداقل خواهد رسید. این مسیر در هندبال بانوان نیز آغاز شده و امروز از کشورهایی مانند قزاقستان و ازبکستان عبور کرده‌ایم.

وی در خصوص تمدید قرارداد وسلین گفت: قرار است به زودی با این سرمربی مذاکره کنیم. ما در نهایت کاری را انجام خواهیم داد که در درجه اول به نفع کشور و در درجه دوم ورزش و در درجه سوم هندبال باشد و به هر قیمتی نمی‌خواهیم کاری را انجام دهیم که باعث آسیب باشد و کار را در شرایط منطقی پیش می‌بریم. شرایط هندبال ایران امروز به گونه‌ای است که بسیاری از مربیان خوب دنیا تمایل دارند که در تیم ایران حضور داشته باشند. شرایط مانند قبل نیست که برای حضور مربی خارجی با مشکل روبرو باشیم. عملکرد هندبال ایران در جهان باعث شده تا شناخته شده باشیم و تمایل مربیان برای حضور در ایران افزایش یافته اما اولویت ما ادامه همکاری با وسلین است.

انتهای پیام/