شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین

هشدار ساف به تل‌آویو درباره اجرای طرح الحاق کرانه باختری

هشدار ساف به تل‌آویو درباره اجرای طرح الحاق کرانه باختری

عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) به رژیم صهیونیستی درباره اجرای طرح بزرگ الحاق کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش مشرق، «رمزی رباح» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین به تصمیم تل‌آویو برای مشروعیت‌بخشی به برخی شهرک‌ها و ساخت هزاران واحد مسکونی واکنش نشان داد.

رباح گفت: «اقدام اسرائیل برای مشروعیت‌بخشی به شهرک‌ها در راستای تداوم توسعه شهرک‌سازی و آغاز اجرای طرح بزرگ الحاق کرانه باختری است».

وی افزود که موافقت کابینه افراطی رژیم صهیونیستی با مشروعیت‌بخشی به نُه شهرک در راستای تبدیل حدود ۱۵۰ بافت شهرک‌نشینی به شهرک‌های رسمی و در نتیجه مصادره بخش زیادی از اراضی فلسطینی، آب‌ها، مواد و مساحت جغرافیایی است.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، رباح تصریح کرد که خطر بزرگی که مسئله فلسطین با آن مواجه است، طرح رژیم صهیونیستی برای مصادره تمامی مناطق (ج) است که حدود دو سوم مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد.

وی گفت که اجرای این طرح باعث می‌شود پیوندهای کرانه باختری قطع و در برابر هر گونه فرصت تشکیل کشور فلسطین مانع ایجاد شده و سیاست تبعیض نژادی علیه فلسطینیان نهادینه شود.

این مسئول فلسطینی بر مسئولیت شورای امنیت سازمان ملل برای صدور قطعنامه‌ای در خصوص شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تأکید کرد و از آمریکا خواست تا از اتخاذ موضع مخالف در این خصوص خودداری کند.

وی به حمایت آمریکا از سیاست شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و از این کشور خواست تا در برابر محکومیت سیاست‌های توسعه‌طلبانه این رژیم در شورای امنیت، کارشکنی نکند.