شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میراث فرهنگی

دارابی: میراث فرهنگی متعلق به یک فرد و نهاد نیست

دارابی: میراث فرهنگی متعلق به یک فرد و نهاد نیست

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: میراث‌فرهنگی متعلق به یک فرد و نهاد نیست این آثار نسل به نسل حفظ شده است و ما باید میراث‌دار آن باشیم.

به گزارش میراث‌آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در نخستین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی یزد که با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، استاندار یزد، پیشکسوتان میراث‌فرهنگی، هنرمندان سینما و تلویزیون و کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون برگزار شد، گفت: امروز این نشست برگزار شد تا ۳ رکن اصلی حوزه میراث‌فرهنگی که شامل اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و جمعی از پیشکسوتان میراث‌فرهنگی و سینماگران هستند از نزدیک با هم گفت‌وگو کنند.

او افزود: اصلی‌ترین هدف این نشست این است تا به یکدیگر احترام  بگذاریم و به درک متقابل برسیم و صحبت‌های همدیگر را بشنویم و با نظرات یکدیگر آشنا شویم و قضاوت غیرکارشناسانه نسبت به هم نداشته باشیم.

معاون میراث‌فرهنگی کشور تصریح کرد: میراث‌فرهنگی متعلق به یک فرد و نهاد نیست این آثار نسل به نسل حفظ شده است و ما باید میراث‌دار آن باشیم. این مسیر بلند و درخشان باید ادامه پیدا کند، ضمن ارج‌گذاری به افرادی که قبل از ما بودند باید بتوانیم چند گام بیشتر برای حفاظت برداریم.

قائم‌مقام وزیر میراث‌فرهنگی افزود: وحدت مردم موجب انقلاب اسلامی شد. مرزهای ایران فرهنگی و بزرگ ما تا مرز اروپا و آفریقا بوده است. مرزهای فرهنگی ایران گسترده است. 

او ادامه داد: امروز عمق راهبردی ایران در عمق فرهنگی ماست، هرچه قدر کار کنیم باز هم جای کار بیشتری دارد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور بیان کرد: این جلسه برای این است تا به هم‌نزدیک‌تر شویم و گفت‌وگو کنیم و بعد از جشنواره بتوانیم تولیدات را به سمت و سوی میراث‌فرهنگی سوق دهیم.

دارابی تصریح کرد: گردشگری رابطه مستقیمی با تامین زیرساخت‌ها و حمل و نقل دارد، افتتاح ایرلاین‌ها در یزد می تواند موثر باشد.

او ادامه داد: ساخت سریال «نون خ» موجب شد تعداد گردشگران در منطقه غربی کشور بیشتر شود. 

انتهای پیام