شهر خبر

رئیسی: آمریکا می‌خواهد با اغتشاش در ایران به اهداف خود برسد/ گوترش از من بابت تحریم‌ها عذرخواهی کرد

رئیسی: آمریکا می‌خواهد با اغتشاش در ایران به اهداف خود برسد/ گوترش از من بابت تحریم‌ها عذرخواهی کرد

رئیس جمهور گفت: دبیرکل سازمان ملل در دیداری که با او در نیویورک داشتم، از من عذرخواهی کرد که نتوانسته اقدامی علیه تحریم‌های مرتبط با واکسن کرونا انجام دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگو با شبکه CGTN چین گفت: آن‌چه در رفتار حاکمان فعلی آمریکا می‌بینیم، تفاوتی با رفتار حاکمان قبلی ندارد. آن‌ها از توافق خارج شدند، میز مذاکره را ترک کردند و اعلام کردند به‌جای میز مذاکره، در صدد هستند تا اهداف خود را با ایجاد آشوب و اغتشاش در خیابان‌های ایران دنبال کنند.

رییسی بیان کرد: آمریکا اشتباه محاسباتی دارد. برخی کشورهای اروپایی نیز همچون آمریکا نیز دچار اشتباه محاسباتی شدند. شناخت آن‌ها از ایران و ملت ایران اشتباه است. آن‌ها فکر می‌کنند با اقداماتی بتوانند به اهدافشان برسند که سخت در اشتباه هستند.

رئیس‌جمهور درباره تأثیر سیاست آمریکا برای تحریم ایران گفت: این همان جنگ است منتهی ابزار آن‌ تغییر کرده است. دیروز ابزار نظامی بود و امروز ابزار تحریم است. آن‌ها بی‌رحمانه تحریم را دنبال می‌کنند و حتی دارو را تحریم کرده‌اند.دبیرکل سازمان ملل در دیداری که با او در نیویورک داشتم، از من عذرخواهی کرد که نتوانسته اقدامی علیه تحریم‌های مرتبط با واکسن کرونا انجام دهد.

رییسی خاطر نشان کرد: آمریکا مدعی است از طریق تحریم‌ها به دنبال اعمال فشار به حکومت ایران است اما این در حالی است که تأثیر و نتیجه تحریم‌ها بر زندگی مردم است. آن‌ها و طرفدارانشان مدام می‌گفتند ظرف ۶ ماه، نظام ایران به پایان خواهد رسید اما ۹۰ بار از آن‌ ۶ ماه‌ها گذشته و آن‌هایی که چنین سخنانی می‌گفتند یا در این دنیا نیستند و یا روی کار نیستند و ناتوان شده‌اند.

در حال تکمیل