شهر خبر

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد / ضرورت «مشابه‌سازی کمیتۀ امداد در دیگر کشورها»

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد /  ضرورت «مشابه‌سازی کمیتۀ امداد در دیگر کشورها»

شفقنا نوشت:مرجع تقلید شیعیان در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آثار و برکات کمیتۀ امداد را نشانۀ زنده بودن آن دانسته و گفت: مسائل فرهنگی در کمیته امداد باید حرف اول را بزند و تنوع و گستردگی کارها نباید مانع از بی توجهی به آن گردد.

وی تشویق افراد به ارائه خدمت رسانی به مردم را از جملۀ فوائد خبررسانی اقدامات این کمیته برشمرده و افزود: فایدۀ دیگر آن این است که مردم متوجه می‌شوند که اسلام برای تمام امور زندگی، دارای برنامه است و در اعتقادشان مؤثر است.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت مشابه سازی کمیتۀ امداد در دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرده و بیان کردند: اگر با همکاری سایر کشورهای اسلامی مشابه این طرح، هر چند به صورت ضعیف‌تر، اجرایی گردد، سبب افتخار و تقویت این نهاد شده و خدمات از مرزها فراتر می‌رود.

وی افزود: باید در تحقیقات دربارۀ مددجویان، شأن و آبروی افراد حفظ شود و نسبت به سوء رفتار احتمالی مأموران کمیته، مراقبت جدی گردد. مسئولین کمیته امداد نیز احتیاج به آموزش دارند تا وظایف خود را به خوبی انجام دهند و سلیقه‌ای کار نکنند. همچنین باید بر آنان نظارت داشته باشید تا با انگیزه کار کنند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان، خدمت در کمیتۀ امداد را جزء باقیات الصالحات دانسته و تأکید کرد: سعی کنید از افرادی که انگیزۀ به خدمت به مددجویان دارند، استفاده کنید که بازدهی و میزان موفقیت بیشتری دارند.

۲۱۲۲۰