شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پول ملی#ایران#آمریکا#۲۲ بهمن

خطیب جمعه سمنان: «مسئولان» باید مشکل تورم، گرانی و کاهش ارزش پول ملی را رفع کنند

خطیب جمعه سمنان: «مسئولان» باید مشکل تورم، گرانی و کاهش ارزش پول ملی را رفع کنند

تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به اینکه حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، در واقع یک "نه"گ بزرگ به آمریکا بود؛ از مسئولان کشور خواست تا برای حفظ ارزش پول ملی اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های وحدت بخش نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی (ره) با اشاره به دیدار رهبری در دیدار با مردم تبریز که در آستانه سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در ۲۹ بهمن سال ۱۳۵۶ برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار به نکات مهمی اشاره کردند که اظهار تعظیم ایشان در برابر ملت ایران به جهت حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مهمترین موضوع مورد اشاره معظم‌له بود. مقام معظم رهبری در این دیدار با بیان اینکه مردم با تشخیص و تحلیل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و به آمریکایی‌ها "نه" گفتند، خنثی شدن توطئه‌های دشمن را مهمترین دستاورد حضور ملت ایران در راهپیمایی امسال عنوان کردند.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین به تلاش دشمن برای محدودکردن دستاوردهای انقلاب به حوزه‌های دفاعی و امنیتی در رسانه‌ها اشاره کردند و به صراحت فرمودند دشمن تلاش می‌کند سایر پیشرفت‌های کشور در دهه‌های گذشته را سانسور کند.

مطیعی با اشاره به سخنان رهبری درباره وجود مشکلات و ضعف‌های مهم به ویژه در حوزه اقتصادی در این دیدار تصریح کرد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری در این دیدار از مسئولان خواستند؛ مسئولان باید مشکل تورم، گرانی و کاهش ارزش پول ملی را رفع کنند؛ چراکه این مشکلات راه علاج دارد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشور چین در هفته گذشته خاطرنشان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه آمریکا از سفر رئیس‌جمهور ایران به چین خشمگین شدند؛ چراکه چین نه تنها یک قدرت بزرگ اقتصادی است بلکه مهمترین رقیب اقتصادی آمریکا است. وجه مشترک چین و ایران تحریم هر دو کشور توسط آمریکا است؛ لذا این سفر به استفاده دو کشور از ظرفیت‌ها و تجارب یکدیگر کمک خواهد کرد. عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های موضوع بسیار مهمی بود که در دولت سیزدهم محقق شد، چراکه کشورهای عضو این سازمان نیمی از جمعیت جهان را در خود جای داده‌اند. در جریان سفر اخیر رئیس‌جمهور به چین اسناد همکاری بسیار ارزشمندی به امضا رسید که امیدواریم اقتصاد ایران از آن‌ها بهره‌مند شود.

21217