شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنیاد#بنیاد#پژوهش#صفویه#راه‌اندازی#می‌شود

امام جمعه اردبیل خبر داد:

بنیاد پژوهش صفویه راه‌اندازی می‌شود

نماینده ولی‌فقیه در اردبیل با اشاره به کمک مالی اسرائیل در زلزله اخیر ترکیه خطاب به ملت این کشور گفت: ملت بزرگ ترکیه دقت کنند هرچه اسرائیل به عنوان کمک مالی در حادثه زلزله به ترکیه آورده، همه مال مسروق و دزدی است.

بنیاد پژوهش صفویه راه‌اندازی می‌شود
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۹:۱۰:۴۱
اعتمادآنلاین |

حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل گفت: به میمنت اظهارات ارزشمند مقام معظم رهبری درباره نقش اردبیل در زمان صفویه، بنیاد پژوهش صفویه که مصوبه شورای فرهنگ عمومی است، راه‌اندازی می‌شود تا مرجعیت علمی در کشور در خصوص تاریخ صفویه و خدمات آنها داشته باشد.

به گزارش فارس، نماینده ولی‌فقیه در اردبیل با اشاره به کمک مالی اسرائیل در زلزله اخیر ترکیه خطاب به ملت این کشور گفت: ملت بزرگ ترکیه دقت کنند هرچه اسرائیل به عنوان کمک مالی در حادثه زلزله به ترکیه آورده، همه مال مسروق و دزدی است. این رژیم جعلی همه آنها را از مال ملت فلسطین دزدیده و خودش اموالی ندارد، تصرف در این اموال قطعاً متوقف بر اجازه ملت فلسطین است.

عاملی ادامه داد: آمدن اسرائیل به کشور شما قطعاً به خاطر احترام به شما نیست بلکه از باب تلوّن (رنگ عوض کردن) است تا از ظرفیت زلزله برای تقویت دیپلماسی و ایجاد روابط استفاده کند و گرنه اگر راست می‌گویند چرا از جنایت بزرگ در کشتی مرمره که در آن ۹ نفر از مردان بزرگ ترکیه شهید شدند، عذرخواهی نکردند؟ با اینکه رئیس جمهور ترکیه از آنها خواسته بود که آنها چاره‌ای جز عذر خواهی ندارند. به ملت ترکیه عرض می‌کنم بحمدالله مساعدات از یک‌صد کشور به کشور شما سرازیر شده است شما احتیاج به مال حرام ندارید.

وی بیان داشت: ملت بزرگ ترکیه در طول تاریخ مشهور به طهارت و اجتناب از حرام است، بنا براین شایسته است هرچه اسرائیلی‌ها آورده‌اند به آن دست نزنند و از مصرف آن خودداری و همه را به اسرائیل برگردانند.

وی تصریح کرد: اسرائیل تصمیم گرفته در همسایگی ما یک دامداری گاومیش ۵ هزار رأسی راه‌اندازی کند، من به اهالی آن کشور عرض می‌کنم این دامداری از اساس دزدی است و مال دزدی و حرام به تعبیر علمای اخلاق «اقرب الى النّجاسة و الخباثة» است، مبادا در آن تصرف کنید یا به فرزندان خودتان بدهید و الّا شریک در جرم این دزد سر گردنه خواهید بود. این رژیم ۷۵ سال خون مسلمان‌ها را ریخته و تا توانسته خاک آنها و ثروت آنها را غصب کند و حالا بعد از آن همه خون‌ریزی، آن را برای شما هدیه آورده است. قطعاً از این هدیه بوی خون می‌آید و هر کس آن را مصرف کند قطعاً هزاران هزار شهید فلسطینی در روز قیامت با او محاجه خواهد کرد.