شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ برتر

ارزش باشگاهی که میلیاردر ایرانی-آمریکایی می‌خواهد بخرد چقدر است؟/ باارزش‌ترین باشگاه لیگ برتر برای فروش

آخرین مهلت ثبت درخواست خرید منچستریونایتد روز جمعه به پایان رسید و متقاضیانی از شرق تا غرب برای تصاحب یکی از ارزشمندترین باشگاه‌های ورزشی جهان صف بستند. در همین حال، گزارش‌های چند روز اخیر حاکی از آن بود که تاتنهام توجه «جم نجفی»، میلیاردر ایرانی-آمریکایی، را به خود جلب کرده است.

منچستریونایتد و لیورپول باارزش‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس هستند. شیاطین سرخ در صدر فهرست ارزیابی تخمین‌زده شده توسط نشریه تجاری ورزشی «اسپورتیکو» قرار دارند. ارزش آنها ۴٫۸ میلیارد پوند است و گمان می‌رود در سال ۲۰۲۲ درآمدی بالغ بر ۵۸۳٫۲ میلیون پوند داشته‌اند. اما اعتقاد بر این است که خانواده گلیزر به دنبال مبلغ ۶ میلیارد پوندی هستند که بسیار بالاتر از ارزش گزارش شده باشگاه است.

ارزش باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس

به نظر می‌رسد در تاتنهام هم اوضاع اینگونه است و جو لوئیس ارزش باشگاه را بین ۴ تا ۴٫۵ میلیارد پوند می‌داند. اما اسپورتیکو ادعا می‌کند که این باشگاه ششمین باشگاه باارزش‌ در فوتبال انگلیس است که تخمین زده می‌شود ۲٫۵۷ میلیارد پوند ارزش داشته باشد؛ بسیار کمتر از قیمت درخواستی لوئیس.

لیورپول، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی و تاتنهام پس از یونایتد به عنوان ارزشمندترین باشگاه‌های فوتبال انگلیس شمرده می‌شوند. وستهام بالاترین رتبه خارج از بیگ سیکس را به خود اختصاص داده و ۵۳۵ میلیون پوند می‌ارزد. بورنموث با ۱۱۵ میلیون پوند کم‌ارزش‌ترین باشگاه است و ناتینگهام فارست، برنتفورد و برایتون نیز در میان تیم‌های ارزان‌تر به حساب می‌آیند.

خواندن این مطالب را از دست ندهید: