شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#سهم#درمان#بازنشستگان#کجا#خرج#شد؟

سهم درمان بازنشستگان کجا خرج شد؟

سهم درمان بازنشستگان کجا خرج شد؟

ایلنا: هادی عبدالهی (دبیر کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران) در واکنش به مصاحبه‌‎ی اخیر مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: آقای میرهاشم موسوی در یک برنامه‌‎ی تلویزیونی از جذب و تبدیل وضعیت ۶۰۰ پزشک در سال ۱۴۰۱ و جذب باقیمانده آنها تا سقف سه هزار نفر در سال آینده خبر دادند.

عبدالهی همچنین به صحبتهای میرهاشم موسوی در خصوص موفقیتِ سازمانِ تأمین اجتماعی در دوره‌ی ایشان برای گرفتنِ طلبِ سازمان از دولت اشاره کرد و گفت: به گفته‌ی ایشان ۱۷۴ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شده است، همچنین چنانچه ایشان گفتند پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۲ چند هزار میلیارد تومان از دیون توسط دولت پرداخت شود.

عبدالهی گفت: این صحبت‌ها البته قابل تقدیر است اما چند نکته در این خصوص قابل تأمل و بررسی است؛ اینکه نه بیست و هفتم سهم درمان از این دریافتی‌ها در سال ۱۴۰۱ چقدر است و چه میزان از این سهم تاکنون به درمان تعلق گرفته است؟ اگر قبلا سهم درمان پرداخت شده، سوال ما این است که این سهم کجا و به چه شکل پرداخت شده است؟

دبیر کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در اعتراض به تعرفه‌‎ی پایین پزشکان تأمین اجتماعی گفت: اگر لایحه بودجه مصوب و با پرداخت بخشی از طلب ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی سازمان از دولت موافقت شود و سازمان بتواند بخشی از طلب ۴۰ هزار میلیارد تومانی خود را از کارفرمایان بدهکار بگیرد، آیا باز هم اجرای تعرفه نهاد عمومی غیر دولتی سخت است؟

وی گفت: بودجه‌ی اجرای تعرفه نهاد عمومی غیردولتی در سازمان که تاکنون به ناحق با دخالت دولت‌ها از بخش درمان سلب شده چقدر است؟ همچنین سوال دیگر اینکه بسته جدید اصلاح تعرفه ۱۴۰۱ - که از قرار معلوم پس از ماه‌ها زحمات کارشناسی و کشمکش‌های درون سازمانی بالاخره به امضای جنابعالی رسیده است و برای تصویب به هیات مدیره و هیات امناء فرستاده شده است - با بسته واقعی تعرفه نهاد عمومی غیر دولتی چقدر فاصله دارد؟ آیا هنوز باید به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی منتظر دستورات و اجازه و دخالت غیر قانونی دولت‌ها باشیم.

عبدالهی گفت: ️ما معتقدیم اولویت سازمان باید خدمات‌رسانی مناسب و با کیفیت و در شأن بیمه‌گذران و بازنشستگان باشد و این اولویت در سرفصل همه مطالبات ما در کمیته صنفی قرار دارد و در این راستا با تشکیل کار گروهی در کمیته صنفی با حضور و دعوت از پزشکان پیشکسوت و خدوم و دلسوز سازمان برای ارتقای وضع موجود تلاش خواهیم کرد.

دبیر کمیته صنفی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران گفت: به نظر می‌رسد سهم درمان که ویترین سازمان و انگیزه امیدبخش جامعه هدف است، اولویتی برای رئیس سازمان تأمین اجتماعی ندارد؛ حداقل در مصاحبه‌اشان اینگونه دیده شد، چراکه ایشان در این برنامه هیچ صحبتی در خصوص مسائل و مشکلات و نقاط ضعف و قوت درمان مستقیم و زیرساختهای مراکز درمانی ملکی و همچنین مشکلات کادر درمان و برنامه عملکردشان در مورد این مراکز و مطالبات پزشکانِ سازمان نداشتند.

وی گفت: ایشان باید در بخش درمان غیر مستقیم در مورد نسخه و پرونده الکترونیک و مسائل و مشکلات پزشکان و مراکز طرف قرارداد و اقدامات مثبت و چالش‌های سازمان در این بخش شفاف‌سازی کنند.

عبدالهی در نهایت به اهمیتِ استقلال کامل بخش درمان و داشتن بودجه و تشکیلات جدید اداری و مالی مستقل، همراه با منابع مالی و شفاف با رعایت پرداخت کامل سهم نه بیست‌وهفتم درمان تأکید کرد.