شهر خبر

چهارمین اردو‌ی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» در مشهد برگزار می‌شود

چهارمین اردو‌ی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» در مشهد برگزار می‌شود

چهارمین اردو‌ی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» با حمایت موسسه فرهنگی شهرآرا مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر برنا؛  موسسه فرهنگی شهرآرا در نظر دارد اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» را با دعوت از ۱۵ فیلم‌ساز ویژه را با همکاری و میزبانی انجمن سینمای جوانان مشهد به‌مدت یک هفته در محل کارخانه نوآوری مشهد برگزار کند.

کمال تبریزی، همایون اسعدیان و امیرشهاب رضویان اساتید این دوره تخصصی هستند که با محوریت سه ژانر «فانتزی»، «کمدی» و «ملودرام» برگزار می‌شود  و قصد دارد فیلم‌سازان شرکت‌کننده را به شکل کارگاهی با حضور سه مربی برجسته هدایت کند تا ایده‌ها و طرح‌های این ۱۵ فیلم‌ساز مورد بررسی و کار تخصصی قرار گرفته و به فیلم‌نامه کوتاه تبدیل شوند.

 هدف از برگزاری این اردوها کوتاه کردن فاصله از آموزش و فارغ‌التحصیل شدن هنرجویان، تا تولید در انجمن سینمای جوانان ایران است.

در طی این اردو، فیلم‌سازان در گروه‌های ۵ نفره که هر گروه زیر نظر یک استاد و با محوریت یک ژانر فعالیت می‌کند، اقدام به ساخت ‌سه فیلم کوتاه به صورت گروهی، خواهند کرد.

 موسسه فرهنگی شهرآرا قرار است با حمایت مالی از تولید این سه فیلم کوتاه در زمینه فیلمسازی با محوریت مشهد گام بردارد.

دارا بودن ۲۰ تا ۳۵ سال سن، ساخت حداقل یک فیلم کوتاه و گذراندن دوره فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران و ارائه یک طرح چند خطی (لاگ لاین و سیناپس فیلم‌نامه) در یکی از این سه ژانر «فانتزی»، «کمدی» و «ملودرام» که قابلیت اجرای ۹ روزه در شهر مشهد را داشته باشد به عنوان شروط شرکت در این دوره تخصصی عنوان شده است.

این اردو با حضور ۶ استان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان و مازندران برپا خواهد شد و ۱۵ فیلم‌ساز شرکت‌کننده در این اردو از انجمن سینمای جوانان شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، نیشابور، تربت‌حیدریه، بجنورد، بیرجند، گرگان، سمنان، شاهرود، ساری و چالوس دعوت می‌شوند.

چهارمین اردوی فیلم‌سازی «ایده تا تولید» به‌میزبانی انجمن سینمای جوانان مشهد، حمایت موسسه فرهنگی شهرآرا مشهد و با همکاری شهرداری مشهد مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی از تاریخ ۲۸ بهمن تا ۶ اسفندماه ۱۴۰۱ در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام