شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

کریم قنبری: بازی با تیم اروپایی درس‌های زیادی به ما می‌دهد/ مورایس به سرعت فوتبال ایران را شناخت

کریم قنبری: بازی با تیم اروپایی درس‌های زیادی به ما می‌دهد/ مورایس به سرعت فوتبال ایران را شناخت

کریم قنبری نظرات خود درباره بازی تیم سپاهان مقابل زنیت را بیان کرد.

کریم قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص دیدار سپاهان مقابل زنیت اظهار داشت: بازی مقابل یک تیم اروپایی به ما درس‌های زیادی خواهد داد. چه برای بازیکنان، چه مربیان و چه کسانی که با فوتبال زندگی کرده‌‌اند. تیمی که سابقه حضور در لیگ قهرمانان دارد حتما تیم خوبی است. هرچقدر با تیم‌های قوی تر از خودتان بازی کنید سطح خودتان هم بالاتر خواهند رفت.

وی درباره اینکه چرا چنین دیدارهایی کمتر برگزار می‌شود هم گفت: به هر حال خیلی از مسائیل دخیل است. روابط بین‌المللی در برگزاری این دیدارها تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین مساله بعد مسافت را هم نباید فراموش کرد.

قنبری که سابقه حضور در کادر سپاهان در جام باشگاه‌های جهان را دارد در مورد فاصله ما با فوتبال دنیا نیز افزود: درباره کم یا زیاد شدن فاصله یک بحث مهم وجود دارد. این کم شدن فواصل در فوتبال اصلا مختص ما نیست. در تمام قاره‌ها و تیم‌ها این‌گونه است. در جام جهانی هم دیدیم چقدر نتایج نزدیک شده است. بخاطر دارم زمانی که جام جهانی ۱۶ تیمی بود کشورهای آفریقایی برای اولین بار وارد جام جهانی شده بودند. آن زمان اختلاف حتی به ۱۰ گل هم می‌رسید و حالا اما مراکش در جام جهانی به ۴ تیم پایانی رسید و آسیایی‌ها وارد ۸ تیم پایانی می‌شوند. حس می‌کنم فاصله خودمان با دنیا فقط بحث امکانات است و در بحث استعداد شکلی نداریم.

قنبری در مورد عملکرد سپاهان در لیگ عنوان کرد: زردپوشان شروع‌شان در لیگ برتر بد نبود. استقلال را شکست دادند و چند برد و تساوی داشتند. عملکرد تیم بسیار خوب بوده زیرا هم توانسته بازی خوب ارائه دهد و هم نتایج بگیرد. به صورت مقطعی سپاهان دچار شکست شد اما باعث نشد وارد حواشی شوند.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد عملکرد ژوزه مورایس گفت: صددرصد به او نمره قبولی می‌دهم. وقتی فردی از یک قاره دیگر به یک کشور جدید می‌رود برای شناخت باید زمان داشته باشد. او فوتبال ایران را خیلی سریع شناخت و حتی برخی موارد به سبک خودمان بازی کرد. این مساله را هم بگویم که برخی از بیرون تصور می‌کنند فوتبال ایران لیگ آسانی دارد اما لیگ ما یکی از سخت ترین لیگ‌های آسیا است. بازیکنان زیاد اروپایی اینجا آمده‌اند و دچار مشکل شده‌اند. مثل بازیکنان خارجی که در لیگ امسال بازی می‌کنند.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام