شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دوستانه

سپاهان- زنیت؛ خیلی دوستانه خیلی جدی!

سپاهان- زنیت؛ خیلی دوستانه خیلی جدی!

از ساعت ۱۵:۳۰ دو تیم سپاهان و زنیت در دیداری دوستانه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ سپاهانی‌ها در راستای برنامه‌‌های مدیریتی جدیدشان شامل تکمیل بحث‌های سخت‌افزاری قصد دارند در بحث‌های بین‌المللی هم موفق ظاهر شوند و حالا مقابل یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ روسیه قرار می‌گیرند. در دیداری دوستانه که البته مورد انتقاد رقبای این تیم در لیگ هم قرار گرفته است.

سپاهان امروز احتمالا با ترکیبی از بازیکنان جوان و با سابقه به میدان می‌رود. دیدار امروز دوستانه است اما بعید به نظر می‌رسد شکل و شمایل آن بیش از حد از قالب رسمی خارج شود و قطعا هیچ‌کدام دوست ندارند با دریافت چندین گل از زمین خارج شوند. در این زمینه سپاهانی‌ها احتمالا با احتیاط بیشتری ظاهر می‌شوند زیرا روز چهارشنبه دیداری بسیار مهم مقابل پرسپولیس دارند. از لحاظ روحی اما آن‌ها فوق‌العاده وضعیت خوبی دارند. ۶ برد پیاپی آن‌ها را با فاصله ۳ امتیاز در صدر قرار داده و ذهنیت بازیکنان‌شان رشدی ویژه داشته است. سمت مقابل آن‌ها هم البته صدرنشین روسیه است و ۶ اسفند باید بازی خود را در جام حذفی برگزار کند.

زنیتی‌ها تیمی ریشه دار در روسیه هستند و ۳ سال دیگر شمع جشن تولد یک‌سالگی خود را فوت می‌کنند. سین-بلو-گولوبای‌ها (آبی، سفید، آبی آسمانی) تیم شهر سن پترزبورگ هستند. جایی که اولین بازی رسمی فوتبال در روسیه در آن برگزار شده و تیم اوستروف انگلیس ۶-۰ پتروگراد را برده بود.

نام خود باشگاه زنیت سن پترزبورگ هم بارها تغییر پیدا کرده اما قدیمی‌ترین اسناد نشان می‌دهد اولین نام آن‌ها Murzinka به معنای زن سیاه‌پوست بوده است و بعدها به نام‌هایی چون بولشویک و استالینیست هم شناخته شدند. آن‌ها ۹ قهرمانی در سطح اول روسیه بدست آوردند، ۵ جام حذفی و تعداد زیادی جام داخلی در تورنمنت‌های مختلف.

بین بازیکنان فعلی این تیم ستاره‌ای نام‌آشنا به چشم نمی‌خورد و تنها مالکوم، وینگر سابق بارسلونا برای فوتبال دوستان شناخته شده به شمار می‌رود. سرمربی این تیم هم سرگی سماک است.

با وجود کم‌اهمیت بودن بازی اما می‌شود تخمین زد فاصله صدرنشین ایران تا صدرنشین یکی از ده لیگ معتبر اروپایی چقدر است. فرسنگ‌ها فاصله یا به اندازه‌ای که با چند سال تلاش می‌توان به آن رسید؟

گفتنی است، زنیت علاوه بر سپاهان با شالکه ۰۴، شاختار و ستاره سرخ هم پیمان مشارکت بسته است.

انتهای پیام