شهر خبر

کنسرت‌های خارجی به تعداد و کیفیت به جشنواره موسیقی فجر رسید

کنسرت‌های خارجی به تعداد و کیفیت به جشنواره موسیقی فجر رسید

فارس نوشت: کشورهای پرتغال، روسیه، مجارستان، هندوستان، افغانستان، تاجیکستان، ارمنستان و صربستان در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش بین‌الملل مهم‌ترین رویداد موسیقایی فستیوالی ایران، اجراهای خود را به روی صحنه می‌برند.

دیروز چهارشنبه در نشست رسانه‌ای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، ضمن توضیحات و ارائه آمار از سوی محمد الهیاری رئیس جشنواره، بهزاد عبدی دبیر هنری و امیرعباس ستایشگر دبیر اجرایی جشنواره، در کنار گمانه‌زنی‌ها در مورد میزان بالا یا پایین مشارکت هنرمندان داخلی در این فستیوال مهم، حضور کشورهای خارجی در همان کیفیت و کمیت ادوار گذشته، یکی از مواردی بود که اکثر رسانه‌ها مترصد اولین فرصت برای رصد این بخش از جشنواره بودند.

در سی هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر که هنوز نتوانسته عنوان «بین‌المللی» را یدک بکشد، گروه‌های خارجی به شرح زیر حضور دارند و در طول ۶ روز برگزاری جشنواره به اجرای کنسرت خواهند پرداخت.

از کشور مجارستان نخستین اجرای خارجی سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر است که جمعه ۲۸ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

از کشور صربستان در روز دوم جشنواره ـ شنبه ۲۹ بهمن‌ماه ـ ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

از کشور دوست و برادر، افغانستان شنبه ۲۹ بهمن ماه ساعت ۲۱ و ۳۰ در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

از کشور ارمنستان در سومین روز در فرهنگسرای نیاوران به تاریخ یکشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه اجرا می‌شود.

نیز یکشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

از کشور پرتغال در چهارمین روز از جشنواره به تاریخ دوشنبه یکم اسفندماه ساعت ۱۸:۳ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

دوشنبه یکم اسفندماه ساعت ۲۱:۳۰ در فرهنگسرای نیاوران به اجرا خواهد پرداخت.

از کشور روسیه به عنوان آخرین اجرای بخش بین‌الملل در پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت به تاریخ سه‌شنبه دوم اسفندماه ساعت ۱۸:۳۰ به صحنه می‌رود.

سی و هشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر به ریاست محمد الهیاری در حالی برگزار می‌شود که بسیاری از گمانه زنی‌ها حاکی از این بود که این دوره در خصوص میزان مشارکت هنرمندان، اجراهای مطلوب و درخور، میزان حضور گروه‌های خارجی و بویژه در حوزه موسیقی پاپ با مشکل مواجه خواهد شد، حال دیروز و در نشست رسانه‌ای این رویداد موسیقایی که تا آن لحظه تمام امورش در سکوت خبری پیش رفته بود، و با انتشار جدول اجراها، مشخص شد که دست اندرکاران جشنواره توانسته‌اند به نحوی شایسته از این به اصطلاح بحران دوران حوادث اخیر و فرافکنی رسانه‌های معاند برای عدم حضور هنرمندان در فجر موسیقی، فائق آیند.

۵۷۲۴۷