شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت#فرهنگ#حوزه#انقلابی

«آموزش هنر برای همه» مهمترین طرح قرارگاه محرومیت زدایی وزارت فرهنگ در راستای تحقق عدالت فرهنگی است

«آموزش هنر برای همه» مهمترین طرح قرارگاه محرومیت زدایی وزارت فرهنگ در راستای تحقق عدالت فرهنگی است

محمدمهدی اسماعیلی «طرح آموزش هنر برای همه»را نهضت جهادی آموزش برای تحقق عدالت فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: کارآفرینی و نیروسازی انقلابی حوزه فرهنگ و هنر در مناطق محروم یکی از اهداف اصلی این طرح محسوب می‌شود که در این مسیر تلاش می‌شود ریل گذاری فعالیت ها مطابق با اهداف متعالی انقلاب اسلامی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز چهارشنبه بیست و ششم بهمن ماه در همایش دست‌اندرکاران طرح ملی «آموزش هنر برای همه» که در سالن اجتماعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: از همان روزهای نخست آغاز به کار وزارت فرهنگ دولت مردمی، امکان بهره مندی هنر برای همه مردم از مهمترین شعارهای محوری وزارتخانه بوده است تا از این طریق هنر از انحصار شهر یا افراد خاص خارج شود تا همه بتوانند با شرایط یکسان از خدمات فرهنگی و هنری بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه «آموزش هنر برای همه» مهمترین طرح قرارگاه محرومیت زدایی وزارت فرهنگ در راستای تحقق عدالت فرهنگی است، گفت: شاید در ابتدای طرح «آموزش هنر برای همه» مباحث اقتصادی در اولویت نبود اما طبیعی است که با حجم عظیم استقبال کنندگان از این طرح ملی، مباحث اقتصادی هم در این موضوع مورد توجه قرار می‌گیرد و خوشبختانه هم اکنون در اجرای این طرح، در نقطه ای قرار داریم که می توانیم برنامه اجرا شده را تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ «طرح آموزش هنر برای همه»را نهضت جهادی آموزشی برای تحقق عدالت فرهنگی برشمرد، تصریح کرد: کارآفرینی و نیرو سازی انقلابی حوزه فرهنگ و هنر در مناطق محروم یکی از اهداف اصلی این طرح محسوب می‌شود که در این مسیر تلاش خواهد شد بر مسیر اهداف متعالی انقلاب اسلامی ریل‌گذاری صورت گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ استان با استفاده از زیرساخت های موجود در این طرح ملی مشارکت کرده اند، گفت: استفاده مشترک و بهینه از ظرفیت های بومی در اجرای این طرح در اولویت قرار دارد و از سوی دیگر ایجاد زیرساخت های لازم از وظایف وزارت فرهنگ است که در این راستا افتتاح مجموعه های فاخر فرهنگی و هنری در قالب تکمیل پروژه های نیمه تمام در شهرهای مختلف در دستور کار قرار دارد و پروژه های بزرگی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است از لحاظ فنی و کیفی نظیرش در منطقه وجود ندارد.

اسماعیلی در پایان به ظرفیت های عظیم فرهنگی کانون های فرهنگی مساجد و بقاع متبرکه اشاره کرد و گفت: میتوان از ظرفیت ۲۶ هزار کانون فرهنگی مساجد، فضای ۴ هزار کتابخانه عمومی و امکانات فرهنگی ۷۵۰۰ بقاع متبرکه برای اجرای طرح های آموزشی قرارگاه محرومیت زدایی استفاده کرد که این مسئله مورد اهتمام وزارت فرهنگ در این خصوص قرار دارد.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: طرح "آموزش هنر برای همه" با تدبیر وزیر و حمایت های وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی عقیم نماند و به ثمر نشست. امیدوارم با رفع نواقص این طرح متعالی و تقویت نقاط قوت‌ بتوانیم در سال ۱۴۰۲ گستره این اتفاق را در کشور با همکاری همه نهادها و دستگاه ها توسعه دهیم.

محمد ترکمانه، مدیر عامل بنیاد برکت نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت اجرای طرح "آموزش هنر برای همه" در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه اشتغال و اقتصاد مسئله بسیار مهمی است که در کشور مردم در مناطق محروم درگیر آن هستند؛ ما در بنیاد برکت در حوزه های مختلف کار می کنیم و یکی از ماموریت های ما در این بنیاد محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار در حوزه های مختلف است؛ این ماموریت ما با اجرای طرح "آموزش هنر برای همه" در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیار به هم نزدیک است‌.

مدیر عامل بنیاد برکت همچنین در راستای حمایت از طرح "آموزش هنر برای همه" آمادگی بنیاد برکت را برای همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اعلام کرد.

همچنین اسماعیلی مدیر کل آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با اشاره به مراحل اجرای این طرح گفت: حدود یک سال از آغاز طرح «آموزش هنر برای همه» می‌گذرد و امروز شاهدیم این طرح به بار نشسته و ثمرات مؤثر و ارزشمندی در اقصی نقاط کشور داشته است. این طرح از دهه فجر ۱۴۰۰ و از ۹ استان مرزی کشور آغاز شد و امروز در تمامی استان‌های کشور اجراء می‌شود. امروز در ۳۱۶ نقطه مرزی و عشایری شاهد برگزاری دوره‌های هنری ذیل قراگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد در راستای سیاست‌های دولت یعنی عدالت فرهنگی و اجتماعی هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از دست اندرکاران طرح ملی آموزش هنر برای همه، تقدیر و تشکر به عمل آمد و هدایایی به آن‌ها اهدا شد.

۵۷۲۴۷