شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس#قم#بابت#دانش‌آموزان

شما یادتان نمی‌آید؛ یک زمانی در بوفه مدارس کیک با قرص پیدا می‌شد!

شما یادتان نمی‌آید؛ یک زمانی در بوفه مدارس کیک با قرص پیدا می‌شد!

آذر ماه سال ۱۳۹۸، درست مثل همین روزها که مردم قم بابت موضوع مسمومیت‌های ناشناخته نگران دانش‌آموزان هستند، موجی از نگرانی بین مردم دو استان ایجاد شد.

ماجرا این بود که فیلم‌هایی در فضای مجازی از مدارس منتشر شد که وجود قرص‌هایی را در کیک‌های بوفه مدارس یا کیک‌های تهیه شده توسط دانش‌آموزان نشان می‌داد.

در یکی از این فیلم‌ها گفته می‌شد که قرص‌های موجود در کیک‌های فروخته شده در بوفه مدارس، ترامادول است.

مدیرکل وقت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش نیز از دریافت گزارش‌ها از استان‌های مختلف همچون هرمزگان و سیستان و بلوچستان و ارسال نامه به وزارت بهداشت خبر داده بود.

البته او گفته بود که این قرص‌ها استامینفون، آنتی هیستامین و رانیتدین است.

این خبر بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در واکنش به این اخبار اعلام کرد که نمونه‌های ارسالی به این دانشگاه، همگی باز بوده و نمی‌توان تایید کرد که وجود قرص یا کپسول در محصول از محل تولید کالا بوده یا خیر.

به گفته این مقام مسئول پیرو بررسی‌های صورت گرفته از نحوه تولید محصولات ذکر شده در شرکت‌های مواد غذایی، نشان می‌دهد که امکان گذاشتن این مواد خارجی در محصولات در حین تولید و بسته بندی در داخل کارخانه وجود ندارد و همه کارخانجات تولیدی تحت نظارت وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی فعالیت می‌کنند و تا کنون هیچ گونه مورد مشکوک و خاصی یافت نشده است.

شما یادتان نمی‌آید؛ یک زمانی در بوفه مدارس کیک با قرص پیدا می‌شد!

او در ادامه گفته بود: «به صورت تصادفی از هر کدام از شرکت‌های مواد غذایی در مناطق مختلف استان بصورت کارتن‌های صد عددی از محصولات مختلف تهیه شد، ولی در هیچ کدام از این محصولات مورد مشکوک و جسم خارجی یافت نشد.»

هرچند که این موضوع در نهایت به واکنش و پاسخ مناسبی از سوی مقامات مسئول نرسید،‌ اما ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموز قمی تداعی‌کننده همان روزهاست. در آخرین اخبار منتشر شده درباره مسمومیت دانش‌آموزان قمی مجید محبی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم‌ پزشکی قم به خبرآنلاین گفت: آمار دانش‌آموزان مسمومی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، به ۴۱۲ نفر رسیده است.

شما یادتان نمی‌آید؛ یک زمانی در بوفه مدارس کیک با قرص پیدا می‌شد!

۴۷۴۷