شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#دولت#فروش نفت#چین#رئیسی

سایت جبهه پایداری به خبر تخفیف ایران در فروش نفت به چین واکنش نشان داد

سایت جبهه پایداری به خبر تخفیف ایران در فروش نفت به چین واکنش نشان داد

رجانیوز نوشت:همزمان با سفر مهم آیت‌الله رئیسی به پکن و عصبانیت امریکایی‌ها از توسعه همکاری‌های ایران و چین برخی از رسانه‌های نزدیک به دولت قبل به فضاسازی رسانه‌ای باب میل دشمنان ایران دست زدند.

رجانیوز ادامه داد:

رسانه اصلاح‌طلب «تجارت‌نیوز» در گزارشی پیرامون قرارداد ۲۵ ساله ایران-چین مدعی شده است که «چین، نفت و گاز ایران را با ۳۰ درصد تخفیف می‌خرد و برای پرداخت پول آن دو سال مهلت دارد.» این خط خبری «تجارت نیوز» در راستای سیاست‌های خبری-رسانه‌ای امریکا و رسانه‌های معاند است. این در حالی که بر اساس کسب اطلاع، اولاً تخفیف فروش نفت اساساً درصدی نیست و به صورت رقم ثابت تخفیف داده می‌شود، دوماً تخفیف ایران در شرایط کنونی کمتر از ۱۰ دلار با رقبای منطقه‌ای فاصله دارد که آن هم با قیمت نفت بشکه‌ای ۸۰ دلار نهایتاً ۱۰ درصد می‌شود! علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران حاضر است با همین قیمت، نفت خود را به هر کشور دیگری به خصوص به کشورهای غربی بفروشد!
همچنین این شبه رسانه در ادعایی عجیب گفته است که بخشی از نفت و گاز ایران با واردات سیستم‌های فیلترینگ تهاتر می‌شوند! این ادعای همراستا با سیاست‌های امریکا درحالی‌ است که اساساً بحث مطرح در قرارداد ۲۵ ساله، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای شبکه ملی اطلاعات است نه فیلترینگ. اساساً ایران مشکلی در بحث فیلترینگ ندارد که بخواهد زیرساخت فنی برای آن وارد و ایجاد بکند. چین یکی از معدود کشورهایی‌ است که توانسته با ایجاد شبکه ملی اطلاعات، حاکمیت خود را در فضای مجازی حفظ کند و افکار عمومی جامعه چین را از تهدیدات رسانه‌ای کشورهای غربی مصون نگه‌دارد. به همین جهت استفاده از تجربیات این کشور و کمک گرفتن از آن برای ایجاد زیرساخت‌های فنی لازم امری حائز اهمیت است. چراکه یکی از دلایل به نتیجه نرسیدن پروژه شبکه ملی اطلاعات در ایران مشکلات زیرساختی و فنی بوده است.
رجانیوز در انتهای نوشتار خود آورده است: حال سؤالی که از نهادهای مربوطه همچون شورای عالی امنیت ملی وجود دارد این است که رسانه‌هایی همچون «تجارت نیوز» چه تفاوتی با «ایران‌اینترنشنال» و دیگر رسانه‌های معاند دارند که از طرفی با این رسانه‌ها هیچ برخوردی نمی‌شود(حتی در حد توبیخ) ولی آن‌ رسانه‌ها تروریستی اعلام می‌شوند؟!

23302