شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#آمریکا#اتحادیه اروپا

ایران خواستار موضع فعالانه‌تر جامعه‌بین‌الملل علیه تحریم‌های آمریکا شد

ایران خواستار موضع فعالانه‌تر جامعه‌بین‌الملل علیه تحریم‌های آمریکا شد

ایرنا نوشت: نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا با اشاره به پیامدهای غیرانسانی تحریم‌های ظالمانه آمریکا، از جامعه بین‌الملل خواست برای محافظت از نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون، از حالت انفعال خارج شده و موضع فعالانه‌تری را برای توقف این روند غیرقانونی اتخاذ کنند.

نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با انتشار یک کلیپ ویدیویی در توئیتر، توصیح داد: اگرچه آسیب و درد ناشی از تحریم‌های غیرقانونی امریکا علیه مردم ایران را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد اما آنطور که باید و شاید به ابعاد مخرب ان توجه نشده است.

در ادامه این کلیپ می‌شنویم: رسانه‌ها به سادگی به آن بی‌توجهی می‌کنند و جامعه بین‌الملل هم بی‌تفاوت است. واشنگتن تحریم‌ها را به‌عنوان ابزاری غیرنظامی در سیاست خارجی خود تعریف می کند اما واقعیت چیز دیگری است. تحریم تمام ابعاد زندگی را مورد تهاجم قرار می‌دهد، درست مانند یک حمله کور نظامی. تحریم شرایط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه هدف را متاثر می‌کند.

کلیپ یادشده با اشاره به اینکه «مقام‌های ارشد آمریکایی، معافیت‌های به‌اصطلاح بشردوستانه مندرج در تحریم‌ها را به‌عنوان ابزاری جهت جلوگیری از آسیب رساندن به جوامع غیرهدف تحریم‌ها تبلیغ می‌کنند» تصریح می‌کند: اما واقعیت این است که این تحریم‌ها باعث از بین رفتن سازوکارهای مالی می‌شوند که برای انجام تراکنش‌های بشر دوستانه (دارو) ضروری هستند. این معافیت‌های به اصطلاح بشردوستانه صرفا روکشی توجیهی و تزئینی برای اقداماتی است که عمیقا غیرانسانی و اساسا غیراخلاقی هستند.

همه شواهد بر اساس این کلیپ ویدیویی «حاکی از آن است که تحریم‌های آمریکا با همه معافیت‌های به‌اصطلاح بشردوستانه‌ای که دارند تفاوتی با محاصره تمام عیار یک کشور ندارند».

در ادامه به وضعیت بیماران پروانه‌ای در ایران اشاره و توضیح داده می‌شود که این افراد در نتیجه تحریم‌های دولت دونالد ترامپ که از سوی دولت جو بایدن تقویت شد، دسترسی خود را به داروهای حیاتی از دست داده‌اند. «میراث ترامپ موسوم به فشار حداکثری شکست استراتژیک مفتضحانه‌ای بود و تنها دستاورد آن قطع دسترسی بیماران ایرانی به برخی داروهای حیاتی بود».

در پایان نمایندگی ایران در اتحادیه اروپا تصریح می‌کند: جامعه جهانی نباید خود را در برابر قتل خاموش ایرانیان توسط تحریم‌های آمریکا به خواب بزند و این روند غیرقانونی را متوقف کند. رسانه‌ها هم باید سکوت خود را بشکنند و آثار مخرب تحریم‌ها را گزارش کنند. زمان اقدام اکنون است.

311311